Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:938004
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Extract

Sākumskolas bērnu psihiskās attīstības robežas nosaka bērna individuālās attīstības līmenis un īpatnības. Katram vecumposmam ir savas raksturīgas īpatnības. Skolas vecumā par vadošo darbību kļūst mācīšanās, kas sekmē zinātņu pamatu apguvi. Šajā laikā galvenokārt attīstās izziņas procesi un intelektuālā sfēra.
Bērna izziņas procesu pārkārtošanās sākas līdz ar iestāšanos skolā. Jauni rādītāji saistās ar visu izziņas procesu pārkārtošanos no netīšajiem uz tīšajiem procesiem. Perioda beigās visiem bērniem vajadzētu spēt pašiem kontrolēt savu uzmanību, iegaumēšanu, reproducēšanu. Sākumskolas vecums ir visgrūtākais aktīvās mācīšanās laiks, jo jāapgūst pamatiemaņas, uz kurām balstīsies visa turpmākā izziņas darbība – jāiemācās lasīt, rakstīt, pastāvēt sabiedrībā.
Skola ir tas veidojums, kas būvē pamatus sistemātiskai un mērķtiecīgai strādātprasmei. Bērni šajā laikā jūtamāk tiek pakļauti vienaudžu grupām. Tas ir gan vēlami, gan nevēlami, jo rodas plašas iespējas gan pašapziņas celšanai, gan graušanai [2.,43]. Tas ir laiks, kad sāk saasināties daudziem bērniem parasti tik būtiskā vajadzība iegūt apkārtējo atzinību, ar ko skolā var arī neveikties. Parādās vēlme redzēt sava darba vērtējumu – ja ir panākumi, veidojas centība, ja nav – nostiprinās mazvērtības sajūta.
6-11 gadu vecumposma attīstības stadijai raksturīga aktīva pasaules izzināšana – zināšanu un prasmju apguve. Reizē tā ir bērna pašapliecināšanās. Bet, ja iespējas tam ir traucētas, attīstās mazvērtības izjūta. Šo konfliktu novērst palīdz bērna iekļaušanās dažādās aktivitātēs. Bērnam pašam darbojoties, ceļas arī viņa pašnovērtējums, pašcieņa un pārliecinātība par sevi [3.,36].
Sekmīgu prasību apguvei ir nepieciešams noteikts prasmju un iemaņu līmenis, neatlaidība, emocionālā līdzsvarotība, savaldība un spēja koncentrēties, noturēt uzmanību. Nostiprinās uztveres, uzmanības, atmiņas, iztēles, domāšanas un runas procesi. No izziņas procesiem dominē iztēle. Vairāk bērniem ir raksturīga reproduktīvā iztēle, kad lielākā daļa bērnu vadās pēc iemācītiem etaloniem, pēc pieredzes. Iztēlē izpaužas arī radošs raksturs. Kad bērns arvien jaunās kombinācijās spēj ievietot vecos priekšstatus un tēlus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register