Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:990866
 
Evaluation:
Published: 27.02.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 47 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vērtību pasaules skaidrojums    3
2.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums   
3.  Vērtīborientācijas veidošanās mehānismi un vertību izpratnes īpatnības vecākā pirmsskolas vecuma bērniem   
4.  Televīzijas loma bērna vērtību izpratnes veidošanās procesā   
4.1.  Televīzijas negatīvā ietekme uz bērna vērtību izpratnes veidošanos   
4.2.  Televīzijas pozitīvā ietekme uz bērna bērna vērtību izpratnes veidošanos   
  Nobeigums   
Extract

Savu kursa darbu es vēlētos sākt ar V.Levi izteikumu: “Mēs vairāk un noturīgāk pieķeramie nevis tam, kas par mums rūpējas, bet tam, par ko rūpējamiem paši.” Domāju, ka šī sentence mūsdienu materiālajā pasaule, kurā lielakā daļa sabiedrības ir tendēta egocentriski, aizmirstam par saviem līdzcilvēkiem. Mēs vēlamies, lai mūsu bērni būtu labestīgi, atklāti, izpalīdzīgi, taču nereti tiek aizmirsts, ka bērni atdarinamūs pašus, un viņi izturas pret rotaļlietām, dzīvniekiem, un visbeidzot pret saviem vienaudžiem tāpat, kā mēs pret viņiem.
Jau vairākos savos iepriekšējos nelielajos pētījumos esmu skārusi tēmas par dažādu ārējo faktoru piemēram, latviešu folkloras, mūzikas, dažādu sociālo grupu u.tt. ietekmi uz bērnu kā psiholoģiski sociālu, individuālu būtni, Šī tēma ir ļoti daudzšķautnaina, tā vienlaikus aptver gan pedagoģisku, gan psiholoģisku, gan arī socioloģisku pētījumu. Šajā kursa darbā es uzmanību veltīšu vienam no mūsdienu galvenajiem socializētājiem – televīzijas – ietekmei uz 5-7 gadus vecu bērnu attīstību un viņu vērtību izpratnes veidošanos.
Sava kursa darba centrā galvenokārt vēlos izvirzīt tieši bērnu vērtību izpratnes veidošanās procesu. Par vienu no būtiskiem šī procesa ietekmētājiem, kļuvusi televīzija, kurai var būt kā pozitīva, tā negatīva ietekme. Var pat apgalvot, ka pēdējo desmit gadu laikā televīzija ir kļuvusi par vienu no galvenajiem pirmsskolas vecuma bērnu socializetājiem. Mūsu aizņemtības laikmetā ir daudzas ģimenes, kurās televīzija ieņem galveno vietu – vecākiem nav īsti laika nodarboties ar bērniem, lasīt viņiem priekšā pasakas, rotaļāties, vienkārši – būt kopā. Līdz ar to galveno informāciju par apkārtējo vidi un vērtībām bērns gūst tieši no televīzijas. Jau četru, piecu gadu vecumā bērns sāk apzināties, kas ir labs un kas ir slikts. Tomēr nevar apgalvot, ka “labie” televīzijas varoņi vienmēr ir tik labi. Līdz ar to arvien biežāk sabiedrībā izskan argumenti par televīzijas negatīvo ietekmi uz bērnu vērtību izpratnes veidošanos, jo īpaši nākas dzirdēt par televīziju kā vardarbības veicinātāju. Es šiem apgalvojumiem pilnībā nevēlētos piekrist.
Tādēļ, uzsākot savu pētījumu, man gribētos izvirzīt šādu hipotēzi:
Televīzijas raidījumi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratni ietekmēs pozitīvi, ja
pieaugušais ievēros vecāka pirmsskolas vecuma bērna individualās attīstības īpatnības;
pieaugušais atlasīs un pārrunās kopa ar bērnu redzētos televīzijas raidījumus.
Pētījuma objekts – pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratne.
Pētījuma priekšmets – TV loma bērna vērtību izpratnes veidošanās procesā.
Kursa darba mērķis ir pētīt televīzijas lomu vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vērtību izpratnes veidošanās procesā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1119700
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register