Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:521231
 
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Extract

Latvijas izglītības sistēmu veido vairāki līmeņi. Izglītības sistēmas pamata jeb primāro līmeni veido pamatizglītība, kuru uzsāk tajā gadā, kurā izglītojamajam aprit 7 gadi. Pamatizglītības programma ilgst 9 gadus. Pamatizglītības iegūšana vai pamatizglītības iegūšanas turpināšana līdz 18 gadu vecumam Latvijas Republikā ir obligāta. Nobeidzot pamatizglītību tiek izsniegta apliecība par pamatizglītību1.
Sekundāro līmeni veido vidējā izglītība. Vispārējās vidējās izglītības ilgums, ietverot pamatizglītības programmas apguvi, Latvijas Republikā ir 12 gadi. Vidusskolas posmā jāapgūst vismaz 12 priekšmeti. Lai saņemtu atestātu par vispārējo vidējo izglītību, pēc vismaz 12 priekšmetu sekmīgas apguves ir jānokārto 5 eksāmeni1.
Vidējās pakāpes profesionālo izglītību iedala arodizglītībā un vidējā profesionālā izglītībā. Arodizglītības programmu ilgums 2 vai 3 gadi un tās rezultātā iegūst profesionālo kvalifikāciju, kas atbilst Eiropas Savienības (turpmāk – ES) pieņemtās CEDUC klasifikācijas otrajam profesionālo kvalifikāciju līmenim. Arodizglītība neietver pilnu vidējo izglītību. Vidējās profesionālās izglītības programmu ilgums ir vismaz 4 gadi pēc pamatizglītības iegūšanas un tās sagatavo darbam profesijās, kurās nepieciešams trešais kvalifikāciju līmenis. Vidējā profesionālā izglītība dod pilnu vidējo izglītību un piešķir tiesības tās beidzējiem stāties augstskolā1.
Terciāro līmeni Latvijas Republikā veido augstākā izglītība. 1995. gadā pieņemtais Augstskolu likums paredz, ka augstskolā Latvijas Republikā iespējams iegūt akadēmisko augstāko izglītību, kuras rezultātā piešķir bakalaura un maģistra akadēmiskos grādus, un profesionālo augstāko izglītību, kuras rezultātā piešķir profesionālās augstākās izglītības kvalifikācijas. Šāds augstākās izglītības iedalījums norāda uz augstākās izglītības programmas ievirzi uz zinātnisko vai profesionālo darbību. Taču, iedalot augstākās izglītības programmas tikai pēc minētā principa, redzams, ka augstākās profesionālās izglītības programmām ir divi veidi:
Augstākās profesionālās izglītības programmas, kuru apguvei un attiecīgās profesionālās kvalifikācijas ieguvei ir nepieciešama plaša akadēmiskas izglītības bāze un kurās studijas ir saistītas ar pētniecisko darbību. Šādas ir studiju programmas medicīnā, jurisprudencē, inženierzinātnēs. Minētās izglītības programmas pēc starptautiskās izglītības programmu klasifikācijas (ISCED) pieskaita „universitātes tipa” augstākajai izglītībai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1125046
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register