Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:526868
 
Evaluation:
Published: 26.03.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija    6
1.1.  Saskarsme    6
1.2.  Socializācija    6
1.3.  Komunikācija kā saskarsmes būtiskā sastāvdaļa    8
1.3.1.  Verbālā saskarsme    8
1.3.2.  Neverbālā saskarsme    10
1.4.  Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saskarsmes un socializācijas iespējas    15
1.4.1.  Vājdzirdīgie un nedzirdīgie cilvēki- cilvēki, kuriem nav pieejas pie visām saziņas iespējām    15
1.4.2.  Nedzirdīgo izglītības iespējas Latvijā    17
1.4.3.  Nedzirdīgo darba iespējas Latvijā    17
2.  Pētnieciskā daļa. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas    19
2.1.  Cilvēki ar dzirdes problēmām Bauskas novadā    19
2.2.  Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas Latvijā    20
2.3.  Sabiedrības attieksme pret cilvēkiem ar dzirdes problēmām    28
  Secinājumi un priekšlikumi    30
  Izmantotā literatūra    32
  Kopsavilkums    33
  Abstract    34
  Pielikumi    35
Extract

Secinājumi
Cilvēks – sociālā būtne, tāpēc saskarsme ir cilvēka pamatvajadzība;
Saskarsmes nozīmīgākās sastāvdaļas ir komunikācija (verbālā un neverbālā), sociālā uztvere un interakcija (mijiedarbība);
Socializācija – process, ar kura palīdzību cilvēks iegūst sociālu dabu un spēju piedalīties sabiedrības dzīvē;
Komunikācija – informācijas apmaiņas process. Ir verbālā un neverbālā komunikācija;
Verbālā komunikācija - vārdiskā sarunāšanās, kas ietver prasmi runāt un prasmi klausīties;
Sazināšanos bez vārdiem sauc par neverbālo komunikāciju;
Cilvēki ar dzirdes traucējumiem ir vājdzirdīgie un nedzirdīgie;
Vājdzirdīgie bērni bieži mācās vispārizglītojošās skolās, ja dzirdes problēmas netiek pamanītas, bērni atpaliek mācībās;
Cilvēkam ar dzirdes traucējumiem ir apgrūtinātas vai vispār liegtas verbālās komunikācijas iespējas, tātad ir apgrūtinātas saskarsmes un socializācijas iespējas;
Cilvēkiem ar dzirdes problēmām ir apgrūtinātas iespējas apgūt vispārējo un profesionālo izglītību Latvijā (ir tikai 8 speciālās mācību iestādes);
Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka
Bauskas novada Sociālajā dienestā nav informācijas par to, cik daudz Bauskas novadā ir cilvēku ar dzirdes traucējumiem;
Bauskas novadā un Zemgales reģionā nav biedrības cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Tuvākā biedrība atrodas Rīgā (Latvijas nedzirdīgo savienība);
Bauskas novadā bērni ar dzirdes traucējumiem nevar iegūt izglītību, bet laiku atpakaļ to varēja iegūt Bauskas Kristīgajā pamatskolā;
Bauskas novada Sociālajā dienestā nav informācijas par to, cik cilvēki ar dzirdes problēmām strādā Bauskas novada organizācijās;
Bauskas novadā netiek rīkoti pasākumi cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem, jo viņi nav apzināti.
Cilvēki ar dzirdes problēmām pārsvarā tādi piedzimst;
Cilvēki ar dzirdes problēmām, labāk komunicē savā starpā;
Cilvēki ar dzirdes problēmām bieži skatās TV pārraides un vēlas, lai informatīvajām pārraidēm būtu zīmju valodas tulkojums.
Cilvēkiem ir neitrāla attieksme pret cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem;
Cilvēki nespētu sazināties ar cilvēkiem, kuriem ir dzirdes traucējumi, zīmju valodā;

Priekšlikumi
Iesakām izveidot atsevišķu TV kanālu ar surdo zīmju tulkojumu;
Iesakām katram pagastam, pilsētai, novadam apzināt, vai ir pagasta iedzīvotāju vidū cilvēki ar dzirdes traucējumiem, un ja tādi ir, rūpēties par to, lai šie cilvēki saņemtu pienācīgus sadzīves apstākļus – izglītību, medicīnas aprūpi, darbu(iespēju robežās);
Iesakām izturēties pret cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem ar saprotošāku attieksmi, taču reizē nebūtu ieteicams padarīt tos par žēluma objektu;
Iesakām darba devējiem mēģināt izprast šo cilvēkus un iespēju robežās piedāvāt viņiem darbu;
Iesakām pievērst īpašu uzmanību šo cilvēku izglītībai kopš bērnības (izveidot speciālās skolas katrā reģionā vai atsevišķas klases vispārizglītojošās mācību iestādēs)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1320251
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register