Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:852404
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Sociālā darba teoriju veidošanās priekšnosacījumi, teoriju iedalījums un veidi.
Kad tiek diskutēts par jaunās prakses teorijām ir jāvadās pēc 8 kritērijiem :
1) idejas patiešām ir jaunas un nav pārveidotas no iepriekšējām zināšanām, pielietojot tikai jaunu terminoloģiju;
2)lai idejas dod jaunas atklāsmes nozīmīgas indivīda sociālās dzīves aspektos, klientu grupās vai vides sociālo sistēmu aspektos (es, man, starppersonu attiecības, mezo - institucionālais);
3)vai sistēma par kuru runā teorija ir noteikta kā profesijai svarīga un pielietojama;
4)vai jaunā ideja tiek atbalstīta ar empīriski testētām zināšanām;
5)vai intervence, kas parādās teorijās ir ētiska;
6)intervenci un konceptus var apgūt, izprast, kā arī pielietot kā profesijas svarīgus komponentus;
7)lai konkrētas sistēmas adresāts ir plaši pielietojams praksē un tas nozīmē, ka teorētiski ir jāpamato pielietojums šajā sistēmā;
8)teorija ir akceptēta konkrētā profesijā.

Soc. darba teoriju rašanās ir saistīta ar:
1) apkārtējo lietu, procesu, parādību sakārtošanu ( sociālajam darbam vēsturiski attīstoties radās nepieciešamība atbildēt uz dažādiem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo problēmu veidošanās indivīda, grupas un kopienas līmenī);
2) nepieciešams pievērsties cilvēku uzvedību veidojošo faktoru analīzei (klients);
3) bija nepieciešamība izprast sociālo problēmu veidošanos konkrētā sociālā situācijā;
4) vēlme uzlabot sociālos pakalpojumus un to kvalitāti (pilnveido, piemēram, dienas centrs);
5) teorijas saturu vērtību modeļus, kas ietekme soc. darbinieka un klienta attiecības;

Sociālā darba teoriju iedalījums no vēsturiskā skatījuma:
1) pamata teorijas: a) aprakstošās – apraksta, kas notiek mums apkārt; b) izskaidrošās – kāpēc tā tas notiek;
2) pakārtotas: a) palīdzošās – palīdz kaut ko paredzēt, sagaidīt; b) iejaukšanās jeb intervences – ar kuru palīdzību kaut ko maina, piemēram, kognitīvi-biheiviorālā.
Teoriju veidi:
1) individuāli orientētas teorijas (kognitīvi-biheiviorālā, problēmu orientēta, uz klientu centrēta, krīzes teorija);
2) uz institūcijām vērstās teorijas (funkcionālisma, strukturālā, soc. attīstības, radikālā);
3) teorijas, kas pēta līdzsvaru starp indivīdu un institūciju (sistēmteorija, uz mērķi centrēta, ekoloģiskā teorija). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −-2,80 €
Work pack Nr. 1116300
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register