Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:854549
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Sadzīve un modernās tehnoloģijas    3
1.1.  Tiesiskā telpa nedzirdīgajiem    3
1.2.  Akts par indivīdu ar ierobežotām iespējām izglītību    6
1.3.  Izglītība divās valodās    7
2.  Nedzirdīgo un vājdzirdīgo apmācības metodes    9
2.1.  Apmācības metodes    9
2.2.  Zīmju valoda un runas valoda    9
2.2.1.  Mīti un patiesība    9
2.2.2.  Valoda un komunikācija    10
2.3.  Audio verbālā metode    12
3.  Inklūzijas pieeja    14
4.  Bilingvisms vājdzirdīgu un nedzirdīgu bērnu apmācībā    17
4.1.  Nedzirdīgo apmācības vēsture    17
4.1.1.  Pārejas sabiedrība    17
4.1.2.  Industriālā sabiedrība    17
4.1.3.  Pāreja uz informācijas sabiedrību    18
4.1.4.  Tehnoloģiju laikmets    19
4.2.  Divi skatījumi uz nedzirdību    20
4.2.1.  Nedzirdīgie cilvēki kā lingvistiskā minoritāte    21
4.2.2.  Lingvistiskās cilvēktiesības kā priekšnoteikums bilingvismam    21
4.3.  Nedzirdīgu bērnu izglītošana    23
4.3.1.  Tradicionālā pieeja    23
4.3.2.  Otrā pieeja    23
4.3.3.  Trešā pieeja    23
4.4.  Bilingvisms Latvijā    25
5.  Nedzirdīgo iespējas Latvijā iegūt konkurētspējīgu izglītību    25
5.2.  Speciālās izglītības iegūšana    26
  Secinājumi    29
  Izmantotās literatūras saraksts    30
  Anotācija    31
  Annotation    32
  Pielikums    33
Extract

Zinātniski pētnieciskais darbs ir par vājdzirdīgo/nedzirdīgo cilvēku integrāciju dzirdīgo vidē. Šis temats mūsdienās ir ļoti aktuāls, jo cilvēkiem ar īpašām vajadzībām visā pasaulē tiek pievērsts arvien vairāk uzmanības. Pēdējos gados tas notiek arī Latvijā. Latvijā ir pietiekoši daudz cilvēku ar dzirdes traucējumiem, lai par viņiem rūpētos un pievērstos viņu rehabilitācijai un integrācijai sabiedrībā. Liela nozīme ir jāpievērš vājdzirdības/nedzirdības iemesliem, diagnosticēšanai un pēc tam arī ārstēšanai, viņu sabiedriskajai dzīvei un aktivitātēm, nedrīkst aizmirst, ka nedzirdīgie, tāpat kā jebkurš cits cilvēks ir indivīdi un personības.
Darba mērķis ir pierādīt, ka arī cilvēki ar īpašām vajadzībām ir pilnvērtīgi sabiedrības locekļi, jo tas, ka viņi nedzird, nenozīmē, ka viņi ir garīgi atpalikuši, kā vēl joprojām uzskata daļa dzirdīgo sabiedrības, vai, ka nedzirdīgie ir labāki vai sliktāki par dzirdīgajiem. Lai sasniegtu darba mērķi, ir jāizpilda šādi uzdevumi:
1) Jāapraksta nedzirdīgo sadzīve un sadzīves problēmas;
2) Jāapraksta moderno tehnoloģiju nozīme nedzirdīgo dzīvē
3) Jāapraksta nedzirdīgo darba un izglītības iespējas, to, cik daudzi no viņiem tās izmanto, tas kā viņi pavada brīvo laiku, kā izklaidējas.
10. klasē tika aprakstīti nedzirdības anatomiskie iemesli, to konstatēšana un ārstēšana, rakstīts par to, kas ir Nedzirdīgo kultūra, kā tā ir veidojusies Latvijā, par viņu valodas jeb zīmju valodas rašanās vēsturi, par Nedzirdīgo organizācijām, skolām, to izveidi, darbības mērķiem un problēmām, ar kurām šīs iestādes sastopas.
11. klasē plānots rakstīt par to, kā notiek nedzirdīgu/vājdzirdīgu bērnu apmācība, aprakstīt nedzirdīgo kultūras veidošanos, sadzīvi, izglītības un darba iespējas ārzemēs (īpaši ASV, jo tur Likumdošana nedzirdīgajiem ir viena no vislabāk izstrādātajām).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register