Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:145843
 
Evaluation:
Published: 02.10.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Mīta aizsākumi    4
  Idzanagi un Idzanami kāzas    4
  Idzanami nāve    6
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Hronika „Kojiki” ir vidvecākā izdzīvojošā klasiskā grāmata Japānā, tā ir sastādīta 712. gadā pēc imperatora Temmu pavēles. Šis darbs sarakstīts hentai hakubun (japanizētā ķīniešu valodā). Darbu raksta, apmēram, 30 gadus, Ōno Yasumuro pierakstījis no teicēja Hiedana Are. Tas ir skaists naritīvs bez atkāpēm, pamatā tikai viens mīts. Savukārt, „Nihon shoki” ir otrs vecākais klasiskās japāņu literatūras paraugs, tas sastādīts 720. gadā, autors ir princis Toneru. Tas sarakstīts ķīniešu valodā ar iespraudumiem japāņu valodā. Mīti šajā netiek atlasīti, tiek pierakstīts viss.
Šajās hronikās ir mīts par dievišķajām kāzām starp dievībām, brāli un māsu, Idzanagi (Viņš, kas aicina pie sevis) un Idzanami (Viņa, kas aicina pie sevis). Idzanagi ir dievs, kas valda pār visu gaišo un debesīm, savukārt Idzanami – pār zemi un visu tumšo. Šeit jau lieliski parādīta seno laiku japāņu hierarhija, vīrietis ir augstāks par sievieti un tai ir jāpļaujas. Tāpēc arī radot dievību pārus, pirmo rada vīriešu dievību un tad sieviešu.
Šīs abas dievībās ir centrālās Japānas radīšanas mītos. Viņi ir astotais pāris no dievību brāļu un māsu dieviem, kas parādījās debesīs un uz zemes, viņi ir ārpus haosa.
Pēc leģendas stāstītā viņi ir stāvējuši uz varavīksnes, kas savienojusi debesis uz zemi, un pa šo ceļu arī nonākuši uz zemes.
Interesanti, ka pastāv daudz ne dažādas versijas, kurās var pamanīt nelielas atšķirības notiekošajā. Bet tās nav tik būtiskas, lai izmainītu pašu galveno domu.
Arī šeit var pamanīt lielu sinkrētismu, kas nāk no budisma un sintoisma. No budisma ir vērts pieminēt, ka tiek izmantots skaitlis astoņi, kas apzīmē astoņu joslu ceļu un skaitlis trīs, kas savukārt šo ceļu iedala pakāpēs. No sintoisma var ieraudzīt, ka ja ir bijusi saskare ar ko netīru un nāvi, tad obligāti ir jāveic attīrīšanās un šķīstīšanās rituāli.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register