Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:493838
 
Evaluation:
Published: 09.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Grāmatu lasīšana un tās ietekme uz cilvēka intelektuālo attīstību    5
1.1.  Grāmatu nozīme cilvēku dzīvē    5
1.2.  Mūsdienu jaunieša grāmatu lasīšanas paradumi    6
1.3.  Literatūras žanri    6
1.4.  Problēmas risinājumi    8
1.5.  Kā runā jaunieši?    9
1.6.  Jauniešu attieksme pret valodas normām    11
2.  Situācija Lielbritānijā    12
3.  Empīriskais pētījums par lasīšanas paradumiem jauniešu vidū    15
3.1.  Rīgas Juglas vidusskolas un Rīgas Franču Liceja jauniešu attieksmes pret daiļliteratūras lasīšanu, salīdzinājums    15
3.2.  Lielbritānijas un Latvijas jauniešu attieksmes, pret daiļliteratūras lasīšanu, salīdzinājums    25
  Secinājumi    31
  Anotācija    33
  Annotation    34
  Izmantotā literatūra    35
  Citi izmantotie materiāli    36
  Pielikums    37
Extract

Nav noslēpums, ka grāmatu lasīšanai ir liela nozīme ne tikai informācijas ieguvē un laika pavadīšanā. Cilvēks lasot attīsta domāšanu, uzlabo izteikšanās spējas un paplašina vārdu krājumu. Grāmatas cilvēku ierauj savā pasaulē, un cilvēks lasot var pie sevis domāt, kā rīkotos kādā no grāmatā aprakstītajām situācijām. Var secināt, ka lasīšana attīsta arī cilvēka iztēli un spēju iejusties dažādās situācijās. Tiek uzskatīts, ka grāmatu lasīšanas paradums ir jāierāda jau bērnībā, lai pievērstu bērnu grāmatām jau no mazotnes un attīstītu intelektu. Savukārt mūsdienās var sastapties ar problēmu, ka lielai daļai mūsdienu jauniešu šī interese par grāmatām nemaz nav. Un nav arī skaidrs, kurš varētu būt atbildīgs par radušos situāciju.
Tiks noskaidrots jauniešu viedoklis par grāmatu lasīšanu un viņu attieksme pret grāmatām. Tiks mēģināts noskaidrot, kādas nodarbes mūsdienās aizvieto lasīšanu un savā ziņā kavē jaunieša intelektuālo izaugsmi, kā arī pētījumā tiks apskatīti dati par situāciju Lielbritānijā un salīdzināti ar situāciju Rīgas skolās.
Šis pētījums ir aktuāls, jo jautājums par grāmatu lasīšanas problēmām jauniešu vidū pēdējā laikā ir kļuvis aktuāls ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē. Laika gaitā šī problēma var radīt jau citas sekas, kas var ietekmēt arī dzīves jomas, kurās nepieciešamas cilvēku intelektuālās darbības.
Pētījuma galvenā problēma ir jauniešu pārāk mazā interese par grāmatām.
Pētījuma mērķis-analizēt jauniešu grāmatu lasīšanas paradumus.
Uzdevumi:
1.Noskaidrot lasīšanas ietekmi uz intelektuālo attīstību.
2.Noskaidrot Rīgas Juglas vidusskolas (RJV) un Rīgas Franču liceja (RFL) jauniešu viedokli par problēmu, kas saistīta ar grāmatu lasīšanas paradumiem jauniešu vidū ar anketēšanas metodi.
3.Tulkot pētījumu par grāmatu lasīšanas paradumiem Lielbritānijas jauniešu vidū.
4.Salīdzināt Rīgas Juglas vidusskolā veiktās aptaujas rezultātus ar Rīgas Franču licejā veiktās aptaujas rezultātiem.
5.Salīdzināt Lielbritānijas pētījuma rezultātus ar šī pētījuma rezultātiem, kurus veidos Rīgas Juglas vidusskolas un Rīgas Franču liceja jauniešu pildīto anketu rezultāti. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register