Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:946266
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.03.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Vērtēšana
Formatīvā jeb veidojošā vērtēšana – informē par mācīšanās procesu un ļauj to koriģēt.
Formatīvās vērtēšanas mērķis ir dot iespēju skolēnam noteikt mācību sasniegumus attiecībā pret būtiskākajiem programmā formulētajiem sasniedzamajiem rezultātiem, lai tos uzlabotu. Veicināt skolēnu atbildību un motivāciju, iesaistot viņus vērtēšanas procesā. Veicināt mācību procesa uzlabošanu. Kārtējo vērtēšanu veic mācību procesa laikā. Skolotājs to organizē pēc nepieciešamības. Saturu veido būtiskākie skolēniem sasniedzamie rezultāti (zināšanas, prasmes, attieksmes) temata apguves laikā. Izmantojamas daudzveidīgas vērtēšanas formas: mutvārdu, rakstiskas, praktisku prasmju, kombinētas; individuāla vai kolektīva snieguma; vērtēt iespējams gan ar objektīvi, gan subjektīvi vērtējamiem uzdevumiem. Mācību rezultātu pārbaudīšanai galvenokārt izmanto tādas pašas metodes un paņēmienus kā mācību procesā. Šādas vērtēšanas metodes ir novērošana, saruna, aptauja, darbs ar tekstu, vizualizēšana, eseja, referāts, diskusija, mājas darbs u. tml. Vērtējums ir aprakstošs vai ieskaitīts/neieskaitīts.

Summatīvā jeb apkopojošā vērtēšana – informē par mācību sasniegumiem kursa vai tēmas beigās.
Summatīvās vērtēšanas mērķis ir noteikt skolēna mācību sasniegumus, lai konstatētu apgūtās zināšanas, prasmes un attieksmes vērtējuma izlikšanai. Summatīvās vērtēšanas rezultātus var izmantot arī formatīviem mērķiem (informācijai par mācību mērķu un uzdevumu sasniegšanu, mācību procesā izmantoto metožu izvērtēšanai, lēmuma pieņemšanai par turpmāko darbu). Nobeiguma vērtēšanu veic katra temata noslēgumā, nepieciešamības gadījumā apvienojot nelielus tematus vai apjomīgākos tematus sadalot sīkāk. Var izmantot mācību gada, izglītības pakāpes beigās. Saturu veido skolēniem sasniedzamie rezultāti (zināšanas, prasmes, attieksmes) temata nobeigumā. Skolēniem iespējams savus mācību sasniegumus demonstrēt dažādos izziņas līmeņos. Summatīvās vērtēšanas metodes ir rakstveida, mutvārdu vai kombinēts pārbaudes darbs, pētniecisks darbs, individuāls vai grupas projekts u. tml. Skolotājs vērtē 10 ballu skalā un to dokumentē. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register