Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:279449
 
Evaluation:
Published: 22.04.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Vispārīgās iezīmes    4
  Reliģijas pirmsākumi    6
  Romiešu reliģijas specifika    8
  Kults    10
  Lari un penāti    12
  Geniji    12
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
  Recenzija    15
Extract

Secinājumi.
Lai arī liktos, ka romiešiem bija daudz dažādu dievu un dievību, vieņiem nebija pašiem sava dieva. Lielākā daļa tika pārņemta no citām tautām. Precīzāk, romieši lielāko daļu dievu aizņēmās no grieķiem un pārdēvēja tos. Piemēram, Jānuss un Vesta ir uzskatīti kā senākie, bet arī viņi nav tieši romiešu dievi.
Tāpat kā cilvēks nevar izdzīvot neapstrādājot zemi, nav iespejama eksistence bez saistībām ar dieviem. Atšķirīgi no citām tautām, raudāšana un lūgšanās romietim šķiet cilvēka cieņu pazemojoša, bet tradīcijā nostiprināta forma un disciplīna attieksmē pret dieviem ir obligāta.
Romiešiem bija dažādas atšķirīgas iezīmes vinu reliģijā. Interesanti, ka romiešu dievi nosodīja pilsoņus, kuri neievēroja sociālās normas, bet likums savukārt nenosodīja dievu apvainošanu. Viņi uzskatīja, ka par to dieviem pašiem vajadzēja sodīt pilsoņus.
Atšķirīgi no Grieķijas reliģijas, priesteri savu funkciju izpildīšanas laikā kļuva par dievu reprezentantiem, pārstāvjiem. Pilsoņu kopiena bija augstākā prioritāte Romā. Tās sociālā struktūra neprasīja īpašu dievišķu sankciju. Protams, bija arī priesteri, kas pārstāvēja kopienu dievu priekšā, taču specifiskais romiešu priekšstatos par priesteri tika uzskatīts dieva pārstāvis kopienas priekšā.
Līdzīgi kā Grieķijā, romieši īpašu nozīmi piešķīra upurēšanai. Upurēšana nozīmēja to, ka tas tiek padarīts par svētu. Tas kalpoja dieva spēka palielināšanai. Upurēšana, tāpat kā Grieķijā, bija dievu cienāšana, un tā notika tempļu priekšā. Sliktākā gadījumā, ja nebija tempļa, kura priekšā veikt upurēšanu, tad iesvētīja kādu vietu, kur arī veica rituālu. Galvenokārt upurēja ēdienus, ko izmantoja pārtikā. Šī arī ir viena no tradīcijām, kas pārņemta no Grieķijas reliģijas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register