Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:317413
 
Evaluation:
Published: 30.09.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Krievijas mediji    4
1.1.  Krievijas mediju brīvība un Krievijas iedzīvotāju uzticamība Krievijas medijiem    4
1.2.  Krievijas iedzīvotāju domas par Krievijas medijiem    6
2.  Vispārējo tendenču raksturojums Vairas Vīķes – Freibergas tēla atspoguļojumā    10
2.1.  Vairas Vīķes – Freibergas pieminēšanas biežums, galvenie tēlu veidojošie mediji un atspoguļojuma tematika Krievijas medijos    10
2.2.  Saturā vispārēji paustā mediju attieksme    13
2.3.  Krievijas mediju informācijas avot    14
3.  Vairas Vīķes - Freibergas tēla pozitīvais atspoguļojums Krievijas medijos    16
3.1.  Saturā paustā pozitīvā attieksme    16
3.2.  Krievijas mediju pozitīvā atspoguļojuma informācijas avoti    22
4.1.  Saturā paustā negatīvā attieksme    23
4.2.  Vairas Vīķes – Freibergas negatīvie apzīmējumi    30
4.3.  Krievijas mediju negatīvā atspoguļojuma informācijas avoti    31
  Secinājumi    32
  Izmantotie informācijas avoti    33
Extract

Secinājumi
Masu mediji ir demokrātijas neatņemama sastāvdaļa. Bez objektīvām un pilnvērtīgām ziņām, demokrātija nespēj pastāvēt. Ne velti diktatori un totalitāras valstis visos laikos ir mēģinājuši panākt absolūtu kontroli pār medijiem savā valstī. Mūsdienās mediji spēj definēt spēles noteikumus, veicinot indivīdu identifikāciju ar dažādiem sabiedrības segmentiem un struktūrām.
Arī Krievijas medijos Vaira Vīķe - Freiberga tika identificēta gan kā personība, gan kā Latvijas Republikas valsts prezidente. Laika posmā no 2002. – 2006. gadam centrālajos Krievijas medijos Vaira Vīķe – Freiberga tika pieminēta 1457 reizes, kas norāda uz to, ka Krievijas mediji šajā laika posmā ir pievērsuši Vairai Vīķei - Freibergai lielu uzmanību, veidojot viņas tēlu Krievijas medijos. Izpētot un analizējot LU Sociālo un politisko pētījumu institūta sniegtos materiālus, kuros pieminēta Vaira Vīķe – Freiberga, jāsecina, ka:
• Krievijas iedzīvotāji kā informācijas avotu visvairāk izmanto televīziju (91%). Savukārt 26% no Krievijas sabiedrības uzticas televīzijai, 24% - radio, bet 17% uzticas presei kā patiesam informācijas sniedzējam. Kopumā Krievijas sabiedrības apmierinātības līmenis ar mediju sniegto informāciju ir ļoti augsts, lielākā daļa – 73%, ir pilnībā apmierināti ar mediju sniegto informāciju;
• Vaira Vīķe - Freiberga visbiežāk tiek pieminēta saistībā ar dažādiem politiskajiem notikumiem gan Latvijā, gan Krievijā, gan arī pasaulē – mainoties Latvijas – Krievijas attiecībām un politiskajai situācijai Latvijā, mainās arī publikāciju daudzums noteiktā laika periodā. 12% gadījumu Vaira Vīķe - Freiberga tiek pieminēta kā personība, nepievēršoties viņas politiskajai darbībai. Šeit bieži tiek citēts viņas teiktais, pieminēta pagātne, rakstura īpašības. Nedaudz Vairas Vīķes - Freibergas vārds parādās arī rakstos par kultūru un ekonomiskajiem jautājumiem, attiecīgi – 3% un 1%;
• Lielākā daļa no Krievijas informācijas avotiem ir žurnālistu iegūtā, apkopotā un prezentētā informācija – 41%. Viena ceturtā daļa no Krievijas medijos izmantotajiem informācijas avotiem ir Vairas Vīķes – Freibergas teiktais. Svarīgi informācijas sniedzēji ir arī citi mediji, politiķi un amatpersonas, kā arī Vairas Vīķes - Freibergas preses sekretāre;
• 46% gadījumu saturā paustā attieksme pret Vairu Vīķi - Freibergu bija negatīva. Pārsvarā šīs negācijas izpaudās neapmierinātībā ar dažādiem Vairas Vīķes - Freibergas lēmumiem, politiskajiem notikumiem Latvijā, skolu reformām, kā arī dažiem neapdomātiem prezidentes izteikumiem. Daži mediji cenšas interpretēt Vairas Vīķes - Freibergas teikto tā, lai speciāli radītu Krievijas tautai negatīvu tēlu. Krievijas medijiem būtu jāsaprot, ka Vaira Vīķe - Freiberga nav tiesīga pieņemt vai atcelt likumus, jo daudzi eksprezidentei veltītie izteikumi saistās tieši ar šo tēmu;
• Mediji par Vairu Vīķi - Freibergu izteikušies pieklājīgi un lietojuši personu un cieņu neaizskarošus apzīmējumus tādus kā Latvijas prezidente, zinātniece, politoloģe, prezidentes kundze, taču ir vairāki mediji, kas nekaunas izmantot skarbākus apzīmējumus kā, piemēram: „nabaga kanādiešu latviete”, „bijusī kanādiešu pensionāre” vai „tante Vaira”. Krievijas mediji plaši izmanto eidžismu – atsaukšanās uz prezidentes vecumu;
• Tikai nedaudz vairāk kā ceturtā daļa rakstu jeb 28% attēloja Vairas Vīķes - Freibergas tēlu pozitīvi, norādot uz viņas labajām īpašībām, pateicoties par atbalstu dažādās krīzēs un nostāju politiskajos notikumos, kā arī 16% gadījumos attieksme ir neitrāla;
• Latvijas valsts prezidents var būtiski ietekmēt sava tēla veidošanos Krievijas medijos, rūpīgi apdomājot savu teikto un veidojot dialogu ar masu medijiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1232570
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register