Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:993800
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Itāļu aktrise Anna Manjāni dzimusi Romā 1908.g. 07.03. Jau pusaudžu gados viņā parādījās talants uz dramatisko mākslu, tādēļ viņu uzņēma akadēmijā bez iestājeksāmeniem. Pēc akadēmijas beigšanas Anna Manjāni sāka spēlēt dažādās teātra trupās.
Kino viņai patika, taču pagaidām viņai deva epizodiskas rak¬sturlomas. Fedors Oceps, kas viņu uzņēma filmā "Kņaze Tarakanova" (1938), teica: "Nē, ar tādu seju tu nekļūsi par kinoaktrisi. Palū¬kojies uz savu degunu! Arī gaisma uz tavas sejas neuzklājas: tu visa esi greiza, asimetriska." Anna to zināja, taču nezaudēja drosmi.
Patiesu triumfu un popularitāti tautā viņai atnesa estrādes sezona, kad Anna Ganduzio trupā spēlēja pārī ar pazīstamo komiķi Toto. Tieši tur - revijā - dzima tas tautas varones tēls, kuru drīz pēc tam aktrise atveidoja uz ekrāna.
Tieši viņu, Annu Manjāni, režisors Viskonti gatavojās filmēt savā pirmajā kinolentē, bet nenofilmēja, jo Anna gaidīja bērnu. 1942. gada 23. oktobrī viņai piedzima dēls Luka. Kad otrā pasaules kara beigās Viskonti vajāja fašisti, Manjāni viņu slēpa savā mājā un "drebēja no bailēm". To atzina viņa pati, tiesa, stipri vēlāk.
1943. un 1944. gadā Manjāni tēloja sešās filmās, no tām īpaši jāatzīmē divas: M. Bonnara "Zieds acu priekšā un Mario Matoli "Pēdējais karuselis".
1944. gada 18. februārī Manjāni un Toto spēlēja jaunā revijā "Ko tu gan iedomājies?". Pēc amerikāņu ienākšanas Romā Anna Man¬jāni dziedāja skečā satīriskas kuplejas. Parodijas pilnībā balstījās uz aktrises talantīgā, virtuozā izpildījuma. Publika bija sajūsmā. Bija piepildījies Annas sapnis: viņa kļuva par itāļu mīluli.
...Reiz pie aktrises atnāca jauns cilvēks un nosauca savu vārdu: Roberto Rosellīni. Viņš Annai piedāvāja galveno sieviešu lomu filmā "Roma - atklāta pilsēta". Filma kļuva par neoreālisma karogu. Tad pat sākās viņu mīlas sakars, kas ilga vairākus gadus un beidzās tikpat bēdīgi, kā bija beigušies visi Annas Manjāni romāni.
"Roma - atklāta pilsēta" guva fenomenālus panākumus un Annu Manjāni ierindoja starp pasaules kinozvaigznēm.
Laika posms starp "Roma - atklāta pilsēta" un "Visskaistākā" (rež. Lukīno Viskonti, 1951. g.) ir Annas Manjāni radošās darbības ziedu laiks. Sešos gados aktrise tēloja piecpadsmit filmās, sasniedza meistarības virsotnes un radošu briedumu. Alberta Latuadas "Ban¬dīts" (1946), Luidži Dzampas "Deputāte Andželīna" (1947) un Mario Kamerīni traģikomēdija "Sapņi ceļā" (1948) kļuva par ievērojamām kinoreālisma zīmēm.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1135076
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register