Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:282999
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.11.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Stoiķi pielīdzina filozofiju dzīvniekam, saskata analoģiju starp dzīvnieka organisma kauliem un dzīslām un filozofijas loģisko „muskulatūru”, starp ķermeņa miesisko masīvu un ētiku, bet filozofijas dzīvo dvēseli saskata fizikā.
Jautājumā par filozofijas sastāvdaļu didaktisko nozīmi stoiķu uzskati pilnībā nesakrita. Zēnons uzskatīja, ka filozofijas apgūšana jāsāk ar loģiku, pēc tam jāiepazīstas ar fizikas pamatiem. Šo filozofijas zinātņu pamatu apgūšana rada nepieciešamos priekšnoteikumus stoiķu ētikas izpratnei. Ievērojamais stoiķu mācības teorētiķis Hrīsips, kurš izveidoja šīs mācības „kanonu” un noformēja to kā vienotu filozofisku doktrīnu1, rekomendēja citu stoicisma filozofijas apgūšanas kārtību, proti: loģika – ētika – fizika.
Neskatoties uz šīm atšķirībām, jau Senās Stojas pārstāvji, atzīmējot ētikas vadošo lomu savā mācībā, uzsvēra, ka bez fizikas, kas izprasta kā dabas filozofija, kā vienota mācība par dabu, cilvēku un universu, nav iespējama stoiķu ētikas galvenā principa – dzīvošana saskaņā ar dabu – patiesa izpratne, jo kosmosa un cilvēka iedabas likumi ir vienoti. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register