Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:511042
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Biogrāfija    3
2.  Filozofija    3
2.1.  Cilvēks un tā vieta pasaulē    3
2.2.  Viena patiesība    4
2.3.  Pasaule    4
2.4.  Dieva esamība    5
3.  Akvīnas Toma Tiesību filozofija un ietekme Dabisko tiesību attīstībā    5
  Literatūras saraksts    7
Extract

 2.2.Viena patiesība.
“ Jau Toma agrīnajā darbā „Summa pret pagāniem” vērojamas tam laikam pārsteidzoša iecietība pret dažādām, no kristietiskās doktrīnas atšķirīgām mācībām. Akvīnietis ir pārliecināts, ka cilvēce visā tās pastāvēšanas vēsturē tiecas uz vienu – mūžīgu un nemainīgu patiesību. Patiesības nav un nevar būt divējādas. Patiesība ir viena. Augustīna filozofija apliecina traģisku cilvēciskās esamības sašķeltību: savā sliecībā uz debesu valstību, tīra garīguma piepildījumu cilvēks nemitīgi jūt zemes smagumu, kuru viņš, dzīvodams šajā pasaulē, nespēj nokratīt. Toms uzskata, ka Aristoteļa filozofija ir tik pilnīga, ka jāsper tik daži soļi, lai tā kļūtu ideāla. Mūžīgās patiesības vārdā Akvīnas Toms izvirza sev uzdevumu samierināt Aristoteļa mācību ar kristietības pamatpostulātiem.”1

2.3.Pasaule.
“Var būt vai nebūt visa pasaule kopumā. Tās līdzdalība esamībā ir Dieva lielākā dāvana. Visu esošo ir radījusi Dieva neizmērojamā mīlestība, un tādēļ radītā būtību izteic nenoteiksmes – vienotais, patiesais, labais.
Kristietiskais Dievs pasauli rada no nekā. Akvīnas Toma koncepcijā šī atziņa gūst jaunu, laika garam atbilstošu jēgu, iezīmējot vienu no Rietumu kultūras dominantēm. Visa esošā dzīvinošais avots ir Dievs – Esamība bez cēloņa. Sv. Augustīna interpretācijā Dievs sevī iemieso mūžību un nemainību. Akvīnas Toma skatījumā Esamības – Dieva – būtību vispilnīgākajā veidā izteic darbība un absolūta jaunrades varenība.
Pasaule ir Dieva radīta, kā tāda tā ir vienota, patiesa un laba. Taču atšķirībā no Austrumu mācībām, kā arī panteiski orientētajām Rietumu reliģiozitātes formām tā nesaplūst ar absolūto esamību – Dievu. Pasaule nav Dievs, nav Dieva ķermenis, bet gan viņa mīlestības rezultāts. Cilvēks var ieraudzīt šo pasaulē mītošo mīlestību, tai vajadzētu kļūt par cilvēcisko attiecību paradigmu. Dievišķā radošā aktivitāte ir paraugs viņa radoša.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register