Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:710250
 
Evaluation:
Published: 31.05.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  „Pārmaiņu grāmata”    4
2.  Daoisms    17
3.  Konfūcisms    26
  Nobeigums    28
  Izmantotā literatūra    30
Extract

Nobeigums
Pēc iegūtās inforācijas par Seno Ķīnas filosofijas sākotni un vairākām analizēšnas un domāšanas stundām esmu guvusi šādu atziņu, ka Ķīna, tāpat kā Rietumos, filosofiskā doma laika gaitā izaugusi no mīta, tomēr ceļš, kuru iet ķīniešu domātāji ir visai atšķirīgs no grieķiskā „gudrības mīlestības” ceļa. Ķīnas kultūrā un filosofijā veidojas savdabīga tālainā domāšana, kas sevī apvieno mitoloģiskajai apziņia raksturīgo pasaules redzējumu ar spējām iedziļināties cilvēciskās esamības problēmās. Visvairāk mani piesaistīja Ķīnas filosofijā tas, ka tiek iedaļītas šīs 5 stihijas un aprakstīts kā tās mijiedarbojas uz viens otru. Šī darba rakstīšanas laikā, meklējot informāciju par šīm stihijām, uzdūros uz fantastiskiem attēliem, kur tik tiešām var redzēt kā šīs stihijas mijiedarbojās. Pētot tās, uz mirkli es apstulbu, jo sapratu, ka tik tiešam šie elementi ir ļoti saistīti viens no otra un, ka mūsu dzīve sastāv no milijoniem dažādu emelentu , kas sava starpā mijiedarbojas, bet mēs nekad par to naizdomājamies.
Savukārt viens no senākajiem Ķīnas filosofiskās domas pieminekļiem ir „Pārmaiņu grāmata”. Šajā grāmatā ir rakstīts par vienu no pasaulē sastopamām zīlēšanas praksēm. Šo tekstu veido 64 heksagrammas. Man par izbrīnu šīs heksagrammas, pirmajā iespaidā tās ir tikai nesaprotamas strīpiņas, izsaka kādu Visuma uzbūves un attīstības principu. Un vēlreiz gribās uzsvert, ka šajā filosofijā tiek meklētas mijiedarbības starp lietām, kuru redzultāta veidojas līdzsvars un harmonija. Man ir veidojies tieši tāds skatījums par to, ko vēlas senā Ķīnas filosofija mums parādīt.
Senajā Ķīnas filosofijā pastāv arī tādi virzieni, kas ir atšķirīgi un tomēr viens otru papildinoši – daoisms un kofūcisms. Katram šim virzienam ir savs pamatlicējs, kurš izsaka savas atziņas par to kā viņš ir uztvēris dzīvi un kāda viņam liekas tai jābūt. Katrs no viņiem vadās pēc saviem jēdzienie, kaut gan tie ir savā mērā atšķirīgi ,tomēr cieši saistīti viens otram.
Lasot literatūru par Daoismu un Konfūcismu esmu sapratusi vienu, ka manā skatījumā Daoisms un Konfūcisms ir tikai un vienīgi viens otra turpinājums. Konfūcisms izriet no Daoisma., jo konfūcismā tiek runātas par tādām lietām, kā valsts vadīšana, uzvedība, kārtības ieviešana, izveidojot cilvēku attiecības ta lai sabiedrība līdzinātos ģimenei. Šiem abiem jēdzieniem ir viens virziens, tas ir miera un harmonijas ieviešana sabiedrībā un dzīve kā tādā. Literatūrā tiek runāts par to, ka Konfūcijs vēlas iedibināt valstī kārtību. Pēc viņa domām, šis uzdevums būtu veicams , ja katra cilvēka rīcību izdotos saskaņot ar univesālo dao likumu, apliecinot tam atbilstošu „cilvēka dabu”. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1323095
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register