Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:729567
 
Evaluation:
Published: 29.06.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Īsa Karla Jaspersa biogrāfija un atziņas    3
  Kas ir eksistenciālisms?    3
  Karla Jaspera filozofiskā doma    4
  Karla Jaspera kultūras filozofija    6
  Karla Jaspera pedagoģiskās idejas    10
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Extract

Mūsdienu izglītība un estētiskā audzināšana jādibina uz vispārcilvēcisko vērtību stabilajiem pamatiem. Vispārcilvēcisko vērtību integrācija izglītībā, estētiskajā un ētiskajā kultūrā palīdz stiprināt savstarpējo sapratni, atklātību, eksistenciālu saskarsmi starp cilvēkiem un tautām.
Katra cilvēka liktenis nesaraujami saaužas ar sava laikmeta vēsturisko situāciju. Cilvēka attīstības iespējas nosaka telpa un laiks. Mūsdienu cilvēkam jebkurā darbības jomā esamības izjūta ir saskaldīta. Stingri norobežotie rāmji slēpj draudus ne tikai zinātnes un mākslas pastāvēšanai un radošai darbībai, bet arī pedagoģijas mākslas tālākajai veidošanai. Jaspersa prāt, izglītībā ir jāstiprina īstās kultūras vērtības, uz to bāzes jāveido komunikatīvās attieksmes, jārada stimulus personības patstāvīgajiem centieniem un jaunrades darbībai, jāveido gatavība savai izvēlei – spriedumos, secinājumos un rīcībā. Jasperss uzsver, ka pedagogs ir īsts mākslinieks, savas darbības jomas mākslas pārzinātājs. Galvenie personības spēki, īpašības un iezīmes veidojas tās patstāvīgā darbībā, un personība „es” nav izveidojusies ārēju ietekmju rezultātā. Filozofs atzīst, ka mērķtiecīgi organizēta audzināšana – tā ir humānisma audzināšana, savukārt eksistenciālo patiesību aizsniegšana ir patiesas humānās audzināšanas galvenais mērķis.
Eksistenciālisti iestājas par vispārīgās un estētiskās kultūras ciešo saistību. Viņi iebilst pret skolēnu agro profesionālo specializāciju. Personības eksistenciālajai attīstībai stimulus spēj dot ne tikai skola, bet arī visi kultūras veidotājfaktori. Jasperss atklāj, ka mākslas pedagoģijā jaunus rezultātus ienes orientācija un estētiski emocionālo sfēru, intuīciju, iztēles un brīvas izvēles mācībās, audzēkņu patstāvību, individuālo savdabību un radošās darbības attīstību.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register