Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:861006
 
Evaluation:
Published: 08.10.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Maķedonijas Aleksandra skolotājs un Platona akadēmijas students Aristotelis sava skolotāja Platona ideju vietā nododas cilvēka dvēseles uzbūves un funkciju izpētei. Viņa uzskatos dvēseli veido gan ķermeniskā – veģetatīvā un iracionālā -, gan intelektuālā un racionālā daļa.1
Aristotelis lielu nozīmi piešķir tieši savas zinātniskās loģikas un metodoloģijas maksimālas detalizācijas un izvērsuma izpētei. Viņa darbības patoss filozofijā ir nosaukšana, jaunu kategoriju radīšana, sengrieķu domāšanas sakārtošana. Viņš lika apjaust, ka izziņa un zināšanu ieguve ir bauda. Zināšanas ir skaistas pašas par sevi, arī bez praktiskā izdevīguma, bez noteiktas saistības ar laiku un vietu.2
Refleksija un pašizziņa Aristotelim nozīmē iespēju sevi pilnveidot un tapt par pašpietiekamu patību, kas spētu pārvaldīt sevi, uzturēt draudzību, brīvprātīgi uzņemties rūpes par ģimeni un valsti. Tāpēc lielu uzmanību Aristotelis pievērsis praktiskai gudrībai – phronesis jeb spējai gudri lemt situācijā, ne tikai zināt vispārējas lietas. Augstākais dzīves piepildījums tomēr rasts filozofiskā refleksijā, kas atzīta par dievišķu, un tas tāpēc, ka dieviem nav jādomā par ikdienas lietām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register