Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:873694
 
Evaluation:
Published: 03.12.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Extract

Senajā Indijā filozofija noformējās, tālāk attīstot vēdiskās* kultūras pamatidejas vai arī oponējot tām. Radās sešas galvenās filozofiskās sistēmas, kuras orientējas uz vēdu autoritāti: vedāna, sānkhja, joga, njāja, vaišešika un mīmānsa. Zināmā opozīcijā tām (kaut gan nedrīkst noliegt savstarpēju ietekmi) bija materiālistiski orientētā čarvaka un reliģiski filozofiskās mācības džainisms un budisms.
Pati vēlākā vēdu literatūras daļa ir upanišadas (no vārdu savienojuma „sēdēšana ap skolotāju”), kas radušās no VIII līdz VI gs.p.m.ē. Tajās sāk iezīmēties filozofiska pasaules skatījuma kontūras. Ja agrīnajās vēdās galvenā ir kosmoloģiskā, pasaules radīšanas kā pirmatnējā haosa sakārtošanas problēma, tad upanišadās parādās jauna tēma : vienota kosmiskā veseluma (brahmana) un cilvēka dvēseles, patības (atmana) attiecības. Ātmans rodas no brahmana starojuma un ir „reizē mazāks par prosas graudu un lielāks par pasauli”. Savā dziļākajā būtībā brahmans un ātmans sakrīt, un meditācijas stāvoklī šo tīrās esamības un apziņas vienību var pārdzīvot kā absolūtās svētlaimes avotu. [2]
Budisma mācībā turpretī individuālas personības nav. Saistīšanās ar personisko ir visu ļaunumu sakne, jo tur, kur ir personība, ir arī tai piederošs īpašums, ir „es” un „mans”. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1132769
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register