Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:381011
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.02.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Extract

No 19.gadsimta beigām līdz 1913.gadam Latvijas ostu īpatsvars Krievijas ārējā tirdzniecībā pieauga no 14 līdz 24 %. No trešās nozīmīgākās impērijas ostas Rīga bija kļuvusi par pirmo. Kopumā caur Latvijas ostām gāja 28% Krievijas eksporta. Salīdzināšanai var minēt datus, ka Krievijas impērijas rietumdaļas ostu īpatsvars valsts ārējā tirdzniecībā 20.gadsimta sākumā vērtības izteiksmē procentos bija sekojošs: Rīgas ostu vērtība 15,2% (uz 1905.gads), Tallinas tikai 6,3%, bet Pērnavas vispār tikai 0,4%.
1914.gada sākumā Latvijas ostām bija pierakstīti 333 kuģi (59 tvaikoņi, 274 burinieki un motorburinieki). Pirmais pasaules karš gandrīz pilnīgi iznīcināja Latvijas jūras transportu. Baltijas jūras ostas darbību pārtrauca. Rīgas, Liepājas un Ventspils ostas tika bloķētas. Daļa jūrskolas pārtrauca darbu, pārējās evakuēja uz Melnās un Azovas jūras piekrasti.
Latvijas tirdzniecības flote kara laikā zaudēja deviņas desmitdaļas kuģu. Kuģus, kas atradās Vācijas ostās vai to tuvumā, 1914.gada 1.jūlijā konfiscēja Vācijas varas iestādes un turpmāk ekspluatēja savās interesēs. Krievijas valdība rekvizēja tirdzniecības kuģus, kas bija Krievijas ostās. Daļa no tiem palika Krievijas ostās visus Pirmās pasaules kara gadus. Kara sākumā daļa transporta līdzekļu atradās kara darbības rajonā un bija pakļauti uzbrukumiem. Latvijas tirdzniecības flotes burinieki, kas kara sākumā nebija Baltijas jūrā vai paguva no tās aizbraukt, guva lielu peļņu, pārvadājot kara materiālus, ogles, labību uz Rietumeiropas vai Amerikas ostām. Šajos reisos daudzi burinieki gāja bojā gan Vācijas jūras spēku uzbrukuma laikā, gan avārijās, kuru cēloņi bija minu lauki, bojātas navigācijas zīmes. Pirmā pasaules kara gados Latvijas tirdzniecības flote zaudēja ap 230 burinieku.
Līdz ar latviešu kuģiem lielus zaudējumus cieta arī latviešu jūrnieki. Daudzus kapteiņus, stūrmaņus un mehāniķus mobilizēja Krievijas kara flotē. Daļa no viņiem dzimtenē neatgriezās. Latvija Pirmā pasaules kara laikā zaudēja ap 1500 jūras transporta darbinieku. Daudzi jūrnieki no nogremdētajiem latviešu buriniekiem dzīvoja vienkopus vairākās Lielbritānijas ostās. Lielākais latviešu kuģinieku centrs tobrīd bija Liverpūle.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register