Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:750428
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.05.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pārmaiņu laika raksturojums    4
2.  Laikmeta sociālais raksturojums    7
2.1.  Cilvēks kā individualitāte vai masas daļa    7
2.2.  Prasības, gaidas vai samierināšanās    8
3.  Laikmeta estētika    11
3.1.  Sabiedrības vērtību orientācija Morāle, ētika un noziegums    11
3.2.  Tagadne un laika ritējuma perspektīva    12
3.3.  Vide kā telpisks tēls un tās nozīme    15
3.4.  Mīts, sapnis un ilūzija    18
4.  Laikmeta psiholoģiskais raksturojums    22
4.1.  Pakļaušanās pret protestu    22
4.2.  Brīvības jēdziena apzināšana un identitātes izpratne    24
  Secinājumi    26
  Pielikumi    28
  Bibliogrāfija    30
Extract

Secinājumi
1. Vairumā 80. un 90. gadu mijas filmās pastāv zināma tradīcija laika līnijas atveidojumā – atmiņu ainas neuzsvērti tiek kombinētas ar filmas sižeta reālo laiku, simboliski piešķirot pagātnei pozitīvāku vērtību kā tagadnei. Tas darīts mērķtiecīgi vairāku līdzīgu iemeslu dēļ: lai pamatotu tagadnes apstākļus; lai uzsvērtu nākotnes vai visas indivīda dzīves bezcerību; lai atainotu laika nerimstošu ritējumu un tā jēgpilnības meklējumus; lai radītu simboliski konvencionālu ilūziju par pagātni kā zaudētu dabas, morāles un stabilitātes vērtību laikposmu. Līdzīgi tas izpaužas filmā „Carmen Horrendum”, „Sižeta pagrieziens” un „Cilvēka dienas”.
2. Viena no galvenajām vispārinošajām filmu kopsakarībām ir tā, ka tās visas skar vienkārša ikdienas cilvēka dzīvi un psiholoģisko sadursmi ar sevi sociālajā telpā vai laikā un saglabā kontinuitāti problēmas aspektā – filmas satur naratīvā atvērtu finālu.
3. Cilvēks gandrīz visās filmās tiek tēlots kā psiholoģiski atsvešināts no sabiedrības. Sociāli visi ir vienlīdzīgi, bet individuālais pasaules redzējums atšķir. Filmas gandrīz mērķtiecīgā vienveidībā neiejaucas ekonomisko, saskarsmes un politisko konfliktu iezīmēšanā, bet atklāj disonansi cilvēka pasaules redzējumā tā, ka tiek uzsvērta arī ārējie apstākļu ietekme. Tomēr galvenais ir atklāt tieši personības plašo skatījumu uz savu laiku un telpu, caur personisko redzes prizmu. Atainot to, kā pasaule rezonē cilvēka psihē. Saprotams, ka stāsta smagums neattiecas uz vienu cilvēku, bet uz visiem sabiedrības locekļiem, jo sociālā vienlīdzība ir neapstrīdama.
4. Ticība, morāle, apņēmība, ētika un cerība – Jura Strengas atveidotā varoņa monologa saturs savā ziņā atspoguļo visu darbā apskatīto filmu problemātiku un slēpto aicinājumu. Frāze nebūt nav attiecināma tikai uz mazā Ziga tēva alkoholisma problēmu filmā „Svešais”, bet uz visu sabiedrību politiskā, kultūras, ticības, sociālajā un psiholoģiskajā līmenī. Vientuļais, savā ceļā šķietami bezmērķīgais tēls tukšās mazpilsētas ielās ir kā universālija – visas sabiedrības pazaudētā dvēsele, uzruna katram, kurš mēģina to atrast.
5. Sekundāra, bet atzīmējama ir šķietamā demogrāfijas celšanas propaganda filmās. Lūcijas Ločmeles „Svešais” ir piemērs par atbildību pret bērniem, rūpēm un gādību pret tiem (Stacijas dispečera ģimenes salīdzinājums). Līdzīga situācija ir filmā „Par mīlestību pašreiz nerunāsim”, turklāt te ir vairāki uzkrītoši masu skati, kuros centrālās darbības fonā skrien mazi bērni un izteikti daudz sievietes ar bērnu ratiņiem. Tāpat rūpes par bērnu funkcionē kā visas darbības cēlonis filmā „Apstākļu sakritība”.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register