Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:163176
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Humānisma ideju izplatīšanās   
  Mārtiņa Lutera dzīves ceļš   
  Mārtiņa Lutera uzskati   
  Reformācijas cēloņi   
  Garīgās un laicīgās varas koncentrēšanās baznīcas rokās   
  Neapmierinātība ar Romas pāvesta varu   
  Pāvesta vara nav Svētajos rakstos pamatota   
  Baznīcas sludinātāju nesaskaņa ar reālo stāvokli baznīcā   
  Šķīstības solījuma neturēšana   
  Paklausības solījuma neturēšana   
  Indulgenču pārdošana nav savienojama ar kristīgo ticību   
  Pārlieku lielā baznīcas bagātība   
  Reformācijas izplatība   
  Mārtiņa Lutera darbība   
  Nelielas izmaiņas katoļu baznīcas darbībā   
  Cenšanās atjaunot klostera stingru kārtību   
  Garīdznieku izglītības uzlabošana   
  Reformācijas sekas   
  Vispārējā izglītības līmeņa celšanās – labāka pasaules izpratne   
  Cilvēka personiskā ticība, attiecībās ar Dievu, bez starpniekiem   
  Vienīgā autoritāte – Svētie raksti (Bībele)   
  Misionāru darba organizēšana kolonijās   
  Sabiedrības daļas labklājības līmeņa celšanās   
Extract

Grūti pateikt kur vēsturē sākas jaunie un kur beidzas vecie laiki. Lai gan par jauno laiku sākumu parasts uzskatīt reformācijas, pareizāk sakot, reliģiskās pseidoreformācijas kustību, tomēr pirmā ievērojamā kulturālā jauno laiku parādība bija garīgā kustība, kas ir ieguvusi divējādu nosaukumu: renesanse un humānisms. No kuriem pēdējais termins ir piemērotāks šīs kustības apzīmēšanai, jo paši kustības pārstāvji sevi dēvēja par humānistiem. Galvenokārt viņi pievērsās laicīgai literatūrai un studijām “humāna studija” pretstatā viduslaiku garīgai literatūrai un studijām “divina studija”. Vēlāk vārds “humānisms ieguva daudz plašāku nozīmi un ar to sāka apzīmēt interesi par visu cilvēcīgo vispār, tīri cilvēcisko viedokli un cilvēka dabisko instinktu aizstāvēšanu.
Renesanses laikmetā uzplauka mākslas un sāka veidoties zinātne modernā izpratnē, Gūtenberga izgudrojums deva Eiropai un pasaulei iespiestu grāmatu. Mainījās arī izglītības saturs. Viduslaiku universitātēs un skolās dominēja reliģijas mācīšana, antīko autoru darbos meklēja g. k. pamatojumu kristietības dogmām. Renesanses laikā pasaule kļuva laicīgāka, no katedrālēm, bīskapiem un mūku ordeņiem zinības pārgāja pilsētu ziņā. Itāļu pilsētvalstu (Florence, Venēcija, Roma) attīstība veicināja pilsētu izvirzīšanos politiskajā un kultūras dzīvē, kultūra zaudēja savu tīri reliģisko orientāciju.
Zinātnē un ideālos renesansi pārstāv humānisms – kultūras kustība, kas pievērsās antīkās pasaules mantojumam nevis lai to atdarinātu, nevis lai pamatotu kristietības dogmas, bet lai apliecinātu cilvēka potences, kas bija spilgti izpaudušās antīkajā pasaulē un tikušas nomāktas reliģijas kulta pārsātinātajos viduslaikos.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1141661
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register