Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:952091
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.08.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kas ir reliģija    4
2.  Kas ir kultūra    5
3.  Reliģija un kultūra    6
  Autonoma kultūra    6
  Heteronoma kultūra   
  Teonomu kultūra   
  Dziļuma dimensija    7
3.1.  Teonomijas saturs    7
  Ira un Dievs    7
  Ontoloģiskie elementi   
  Individualitāte un universālums   
  Dinamika un forma   
  Brīvība un liktenis   
  Par galīgumu   
  Dieva jautājums   
  Personiskais Dievs   
  Dievs kā rādītājs   
  Pārdabiskais un dabiskais    9
3.2.  Eksistence un Kristus    9
Extract

Eksistence un Kristus
Teonomija, kas nodrošina reliģijas un kultūras vienību, tikusi īstenota, pateicoties Jaunās iras atklāsmei Jēzus Kristus personā.
Teoloģiskās domas virzienu var noteikt pēc tā, kādu vietu tajā ieņem kristoloģija, jo Kristus figūra ir visas teoloģizēšanas sākums un gals. Šī iemesla dēļ arī teoloģijas un kultūras savstarpējas attiecības būtībā ir atkarīgas no attiecībām starp dievu un Jēzu, no vienas puses, un starp Jēzu un pasauli, no otras.
Kristietības un kultūras savstarpējās attiecības ir viena no galvenajām teoloģijas problēmām. Mēģinot to atrisināt, amerikāņu teologs R.Nībūrs savā darbā „Kristus un kultūra” ir izstrādājis tipoloģiju, kurā uzskati par kristietības un civilizācijas savstarpējām attiecībām ir sadalīti vairākās grupās. Pirmajā grupā Kristus un kultūra parādās kā nesamierināmi pretstati. Šī nostāja balstās Jāņa evaņģēlija vārdos: „Mana valstība nav no šīs pasaules.” Pasaule ir jāpakļauj Kristus virskundzībai, ticībai jāvalda pār prātu, dabai nevar uzticēties, kultūra ir grēku auglis. Cilvēki, kas pieder pie šīs grupas, mēdz apvienoties puritāniski noskaņotās kopienās, lai vairītos no pasaules.
Otra grupa identificē kristu ar kultūru, un to pārstāv cilvēki, kas neizjūt spriegumu starp baz-nīcu un pasauli, starp galīgo un laicīgo, starp evaņģēliju un sabiedrības prasībām.
Ir acīmredzams, ka reliģija un kultūra ir savstarpēji cieši saistītas. Daudzi uzskata, ka kultūru vienlīdzības pamatā jābūt radikāli visu reliģiju vienlīdzībai. Pat pārliecināti kristieši saka : „Mums ir savs ceļš pie Dieva, bet viņiem ir savs. Mūsu ceļš ir pareizs, tas der viņiem.”

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register