Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:170497
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  LIETIŠĶĀS DĀVANAS    4
1.1.  DĀVANU VEIDI    4
1.2.  LIETIŠĶO DĀVANU DĀVINĀŠANAS LAIKS    6
1.3.  DĀVANU PASNIEGŠANA UN SAŅĒMŠANA    7
2.  IEROBEŽOJUMI DĀVANU PĀSNIEGŠANĀ    8
2.1.  DĀVANA LIKUMA IZPRATNĒ    8
2.2.  DĀVANAS AMATPERSONAM    8
2.3.  DĀVANAS BIZNESA PARTNERIEM    8
2.4.  DĀVANA VAI KUKULIS?    9
  SECINĀJUMI    11
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    12
Extract

IEVADS
Ar katru gadu pieaug to uzņēmumu loks, kas savus klientus un biznesa partnerus svētkos pārsteidz ar īpašām dāvanām. Apsveikuma kartīšu laiks uzņēmēju vidē, šķiet, ir garām. Šobrīd sveicieni kļūst ne tikai neparastāki, bet arī finansiālā izteiksmē vērtīgāki.
Dāvanas biznesa partneriem tiek pasniegtas dažādos gadījumos, tomēr visbiežāk tie ir svētki. Pēdējā laikā apdāvināšana notiek Lieldienās, Jāņos, dažādos uzņēmumu korporatīvajos pasākumos, tomēr visizteiktākie – Ziemassvētkos un Jaunajā gadā.
Apmaiņa ar dāvanām kā sociāla parādība ir pazīstama kopš seniem laikiem. Dāvanu pasniegšana tiek praktizēta kā cieņas izrādīšanas, labvēlīgas attieksmes iegūšanas un pozitīvu attiecību nodibināšanas veids.
Dāvanas, ar to izrādot savu draudzīgo attieksmi, galvenais mērķis ir sagādāt prieku vai izdarīt pārsteigumu. Dāvanai vienmēr jābūt patīkamai un noderīgai tieši konkrētam cilvēkam vai uzņēmumam. Rūpīgi izvēlēts dāvinājums iepriecina saņēmēju un līdz ar to atgādina arī par dāvinātāju. Dāvana ir kā spogulis, kurā atspoguļojas dāvinātāja un dāvanas saņēmēja attiecības. Tā var liecināt par patmīlību un nesavtību, par izšķērdību un skopumu, arī par prātu un netaktiskumu, humora izjūtu un bezgaumīgumu. Ar dāvanu nedrīkst kādu uzpirkt vai ietekmēt. Dāvana nedrīkst nostādīt saņēmēju neērtā situācijā un viņam nevajadzētu justies uzpirktam vai kā parādniekam. Dāvināšanas būtība ir atklāt ieinteresētību un paust cieņu pret dāvanas saņēmēju. Dāvanas dāvināšana ir laba nodoma demonstrēšana simpātiju veidošana. Dāvanas izvēle ir atkarīga no sociālo attiecību un dāvanas saņēmēja rakstura. Lai nenostādītu saņēmēju neērtā situācijā nav pieņemts dāvināt pārāk dārgas lietas. Ja runa ir par lietišķa rakstura attiecībām, tad iesaka dāvanu 5 - 15 Ls robežās, īpašos gadījumos līdz 25 Ls.
Mēs labprāt pieņemam dāvanas no mūsu sadarbības partneriem, bet reti kurš cilvēks uzdos sev jautājumus: „Vai tas nav kukulis?”, „Vai es varu pieņemt šo dāvanu?”.
Referāta tēma ir: „Dāvanas lietišķās attiecībās”. Darba mērķis ir aprakstīt „dienesta dāvanas”, kā arī izpētīt gadījumus, kad tos var pieņemt, bet kad ir labāk atteikties no dāvanām.
Sakarā ar to, ka darba apjoms ir ierobežots, atšķirības starp dāvanām un kukuļiem netika pētītas ļoti dziļi. Autors ieteiktu sīkāk izpētīt situācijas, kad dāvanas pārvēršas par kukuļiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register