Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:344270
 
Evaluation:
Published: 22.03.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Šajā referātā es apskatīšu kā stoiķi un epikūrieši saprot un skaidro nāvi, bet tagad kā jau ievadā došu īsu ieskatu šajās abās filosofiskajās skolās.
Sengrieķu filosofs Epikūrs (342/341 – 271/270 pr. Kr.) dzimis grieķu kolonijā Samosas salā, ir Dēmokrita sekotāja Nausifana skolnieks. 311./310. gadā viņš māca filosofiju Mitilēnā un Lampsakā, bet 306.gadā ierodas Atēnās, kur nopērk sev dārzu un nodibina jaunu filosofisko skolu – epikūrieši jeb dārza filosofu skola.
Stoisko virzienu sengrieķu domāšanā ievada Zēnons no Kitijas, kas aptuveni 310.g.pr. Kr. (tai pašā laikā, kad mācīja Epikūrs) Atēnās nodibina savu skolu greznā, kolonnām un Polignota gleznām rotātā galerijā „Raibā kolonāde“ (stoa poikilē). Kopš tā laika Zēnona piekritējus iesauca par stoiķiem.
Gan Epikūrisms, gan stoicisms ir hellēnisma laikmeta filosofikās skolas. Epikūrisma skolas mācība galvenokārt tiek vērsta uz baudu, kas cilvēkam ir vairāk piemērota nekā ciešanas – bauda ir laimīgas dzīves sākums un beigas. Tāpēc katra bauda pati par sevi ir laba, bet katras ciešanas – ļaunums.
Stoicisms kā filosofijas novirziens atspoguļo tā laika vergturu sabiedrības dziļās sociāli politiskās, ekonomiskās un garīgās pretrunas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register