Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:407545
 
Evaluation:
Published: 02.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Patstāvīgā darba 1.daļa: Kas skolotājam traucē būt cilvēcīgam    3
2.  Patstāvīgā darba 2.daļa: Problēmsituāciju risinājums    7
Extract


Jautājums par skolotāja cilvēcisko attieksmju pusi nebūt nav tikai šodienas problēma. Tas ir bijis aktuāls vienmēr. Skolotājs ir tas cilvēks, kas bijis un būs sabiedrības uzmanības centrā sākot no pirmklasnieka un beidzot ar skolēna vecākiem un vecvecākiem. Skolotājs, kā personība, ar savu profesionālo darbību, ar prasmi veidot attiecības ar apkārtējo vidi, ietekmē daudzu cilvēku prātu, gribu, jūtas un likteņus.
Šodienas trauksmainajā un mainīgajā dzīvē, bērnu vecākiem aizbildinoties ar laika trūkumu un aizņemtību, skolotāja loma tikai pieaug. Visai sabiedrībai kopumā ik brīdi ir tik daudz problēmu, kuras kaut kā jāatrisina šim brīdim, ka nav laika domāt par savu pēcteču nākotni. Skolotājs kā cilvēks nav izņēmums.
Skolotājs nav tikai profesija, tā ir misija. Ne katrs, kas ieguvis pedagoģisku izglītību, arī savā būtībā spēj būt labs skolotājs. Profesionālajai sagatavotībai un prasmei audzināt nemanot ir liela nozīme jaunās paaudzes izglītošanā, tomēr galvenais akcents liekams uz personības īpašībām, tādām kā mīlestība pret bērniem, spēja iejusties bērna attīstības līmenī un emocionālajā stāvoklī. Pedagogam ir jāsaprot bērni. Š. Amonašvili, savā grāmatā “Kā klājas bērni ?”, atzīmē divus principus, kas traucē pedagogam saprast skolēnus:

1.Mēs skumstam par kaut ko neatgriezeniski zudušu, taču neticam , ka arī paši esam kādreiz bijuši bērni tieši tāpat kā tagad mūsu skolēni.
2.Daži skolotāji nesaprot, kāpēc katra cilvēka dzīvē ir bērnība. Kam vajadzīgs šāds nepastāvīgs un pārpratumiem, kaprīzēm, nedarbiem, slimībām pārpilns dzīves periods ? [ 1. 92-93 lpp.]

Autors savā darbā dod mums arī atbildi šīs problēmas risinājumam:
“Atgriezies savā bērnībā, tu atradīsi tajā zelta atslēdziņu, kas palīdzēs atvērt durvis uz bērna pasauli. Iepazīstini bērnus ar šīm fragmentārajām atmiņām, dod viņiem iespēju ieraudzīt tevi tikpat maziņu, kadi ir viņi paši, un audzēkņi ielaidīs tevi savā bērnības pasaulē. Viņi uzticēsies tev tāpēc, ka tu viņu vidū dzīvosi ar savu bērnību. Tu iepazīsi bērnus tādus, kādi viņi ir un kādi viņi kļūs no tavas labvēlīgās ietekmes.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register