Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:619403
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Darbs un tā jēga senajā pasaulē    4
1.1.  Darbs mītu pasaulē    4
1.2.  Darbs bībeles izpratnē    5
2.  Darba izpratne antīkajā pasaulē    6
3.  Darba izpratne viduslaikos    7
4.  Darba loma cilvēka personības izveidē    8
4.1.  Jauna cilvēka izveidošanas ideja    8
4.2.  Darba, profesijas izvēle    9
5.  Darbs un tā jēga    10
  Secinājumi    11
  Avoti    12
Extract

5. Darbs un tā jēga
Albēra Kamī darbā „Mīts par Sīsifu” dievi runā, ka „Dievi sodīja Sīsifu, liekot viņam mūzīgi velt klints gabalu līdz pašai kalna virsotnei, no kuras tas katru reizi atkal vēlās lejup. Viņiem bija pamats uzskatīt, ka nav drausmīgāka soda kā veltīgs un bezjēdzīgs darbs”. [1, 48] Šai idejai piekrīt cilvēki, kuri apzinās, ka ir kādas konkrētas cilvēku sabiedrības daļa un, ka viņa veiktajam darbam ir jādod kāda zināma jēga, tam ir jābūt konkrētam mērķim, kurš ir sasniedzams, un kurš apzinās, ka „katrs ir pats savas laimes kalējs” un darot bezjēdzīgu darbu normālos apstākļos nekādīgi nav iespējams uzlabot savu dzīves līmeni. Taču šajā Albēra Kamī darbā tiek aprakstīts tas, kā bezjēdzīgajā var atrast jēgu, kas apgāž teoriju vispār par tāda bezjēdzīga darba pastāvēšanu. Taču tas atkal ir atkarīgs no konkrēta cilvēka, un viņa uzskatiem. Taču mēs katrs varam sajusties kā mazas zivis lielajā pasaules akvārijā un mums var likties, ka mūsu darbs ir bezjēdzīgs, taču cilvēki paši to neapzinoties ar saviem darbiem un savu rīcību katru dienu būtisko var mainīt citu cilvēku dzīves. Piemēram, kāds parasts fabrikas strādnieks strādājot pie šokolādes gataviešanas mašīnām, kaut kur otrā Eiropas galā nav izgulējies, jo strādā divos mazapmaksātos darbos, jo nav pabeidzis augstskolu pēc savu vecāku parauga, kuriem arī ir slikti darbi un kuri neatbalstīja savu dēlu, jo..jo..jo..un šī virkne var turpināties bezgalīgi un pat sētnieks, kurš kārtīgi nav izdarījis savu darbu, piemēram, neuzskaisot smiltis uz slidena ceļa ziemā, spēj nogalināt cilvēku.

Secinājumi
1. Senajā mītu pasaulē galvenais pirms, pēc un darba veikšanas laikā bija rituāls un tā precīza izpildīšana. Visa pirmparaugs bija dievi un senči
2. Bībelē darbs teik uzskatīts par sodu cilvēkiem, kas padžiti no paradīzes, tas ir grēks, taču arī vienīgais vieds kā izpirkt savus grēkus
3. Viduslaikos uzskatīja, ka visa darba pirmavots ir Dievs, tas ir radījis matēiju no kuras cilvēkam izveidot kādu konkrētu formu. Meistars – labs cilvēks.
4. Liekot cilvēkam strādāt attiecīgu laika periodu attiecīgi smagu darbu ir iespējams izveidot cilvēka raksturu vai aŗi iznīdēt no tā nevajadzīgo.
5. Darba izvēle raksturo cilvēka raksturu un otrādi.
6. Katrā darbā cilvēks var atrast jēgu javien to vēlas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1327208
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register