Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:621264
 
Evaluation:
Published: 01.04.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ētika uzņēmējdarbībā    4
1.1.  Uzņēmējdarbības ētikas būtība un uzdevumi    4
1.2.  Ētiska darba organizēšana uzņēmumā    7
2.  Uzņēmējdarbības ētiku reglamentējošā likumdošana    11
3.  Ētikas principu ievērošana mazumtirdzniecības uzņēmumos Latvijā    18
  Secinājumi    23
  Priekšlikumi    24
  Literatūras saraksts    25
  Pielikums    26
Extract

SECINĀJUMI
1. Uzņēmējdarbības ētikas pamatfunkcija ir dot orientierus uzņēmējdarbības un sabiedrības, dažādu tās grupu attiecību modelim, nepieļaujot kaitējumu nevienai no pusēm, rosinot uzņēmējdarbībā iesaistīto cilvēku tikumisko izaugsmi.
2. Uzņēmuma sasniegumi ir lielākoties atkarīgi no tā ētiskajiem panākumiem, ko jau sen sapratuši vairums uzņēmēju ASV, Rietumeiropas, kā arī Dienvidaustrumu Āzijas valstīs.
3. Lai sāktu ētisku uzņēmējdarbību ir jāievēro tādi priekšnosacījumi kā: ētikas kodeksa izveidošana uzņēmumā, sociālā atbildība veicot uzņēmējdarbību (atbildība pret materiālu piegādātājiem, vietējo sabiedrību- tās pilsētas un rajona iedzīvotājiem, kur uzņēmums darbojas, kā arī pret uzņēmuma darbiniekiem un klientiem) u.c.
4. Uzņēmējdarbības ētika ir cieši saistīta ar likumu, jo to mērķis ir viens – nepieļaut, ka uzņēmējdarbība kaitētu sabiedrībai vai kādai tās daļai.
5. Latvijā uzņēmējdarbības ētiku galvenokārt regulē tādi likumi kā: Reklāmas likums, Konkurences likums, Darba likums, Fizisku personu datu aizsardzības likums, Komerclikums, Informācijas atklātības likums, Patērētāju tiesību aizsardzības likums, Negodīgas komercprakses aizlieguma likums u.c.
6. Apkopojot iepriekš minētajos likumos noteiktās prasības, kas skar uzņēmējdarbības ētiku un kas uzņēmuma vadītājiem būtu jāzina, lai nepārkāptu nedz likumus, nedz ētikas normas, autore izdalīja pēc autores domām galvenos likumā noteiktos jautājumus, kas ir: patērētāju tiesību pārkāpšanas jautājums, reklāmas ētika, darba tiesisko attiecību dibināšanas ētika, informācijas aizsardzības jautājums, kā arī konkurentu ētikas ievērošana.
7. Veicot pētījumu par ētikas principu ievērošanu Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumos, autore secināja, ka lielākajā daļā uzņēmumu ētikas kodekss nav izstrādāts, un uzņēmumu vadība par ētikas ievērošanas principiem runā reti vai nerunā nemaz, kā arī lielākajā daļā mazumtirdzniecības uzņēmumu tiek pārkāpts ētikas princips, kas skar darbinieku diskrimināciju.
8. Veiktā pētījuma rezultāti pierādīja, ka darbinieki neapzinās to, ka arī dažbrīd rīkojoties neētiski, viņu darba pienākumu pildīšana uzskatāma par neētisku.
9. Iepriecinoši izrādījās pētījuma rezultāti par reklāmas patiesumu mazumtirdzniecībā Latvijā, jo lielākajā daļa uzņēmumu reklāmās tiek sniegta patiesa informācija.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1313752
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register