Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:671800
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.12.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Morāles gadījuma diagnoze    3
  Morāles gadījuma atrisināšanas varianti    5
  Morāles gadījumu atrisināšanas variantu pamatojumi    7
  Secinājumi    9
  Literatūras un avotu saraksts    10
Extract

Tāpat caurredzamības ievērošana valsts pārvaldē ir nozīmīgs interešu konflikta novēršanas veids. „Ja sabiedrībai ir iespējams saņemt nepieciešamo informāciju un tā kontrolēt ierēdņu darbību, tad palielināsies amatpersonu atbildība.” Apziņa, ka amatpersonas ikvienu rīcību redz un vērtē sabiedrība, liktu amatpersonām rīkoties saskaņā ar ētikas principiem, jo baidītos ja ne no nosodījuma, tad vismaz no amata zaudēšanas.
Savukārt minēto aspektu – amatpersonas vara – , kuru bīstamību apstiprina KNAB: „Saskaņā ar amerikāņu zinātnieka Roberta Klitgarda teoriju augsts korupcijas risks pastāv tad, kad amatpersonai tiek piešķirtas plašas pilnvaras, faktiski pastāv lēmuma pieņemšanas monopols un rīcības brīvība, turklāt netiek nodrošināta amatpersonas atbildība, tās darbības atklātība, uzraudzība un kontrole,” ir atrisināms tikai organizatoriski - jebkurai amatpersonai, valsts institūcijai, uzņēmumam u.c. jābūt kāda pakļautībā, lai izvairītos no patvaļīgām, savtīgām darbībām.

Secinājumi
Tas, ka katram cilvēkam ir personiskas intereses, ir saprotams, bet, ja šīs intereses tiek realizētas, izmantojot amata varu un nodarot zaudējumus gan konkrētām privātpersonām, gan arī valstij kopumā, to var uzskatīt par demokrātijas apdraudējumu, jo mazinās sabiedrības uzticēšanās visai valsts pārvaldei.
Diemžēl nākas secināt, ka pamatoti sabiedrībā valda uzskats, ka amatpersonas nereti neievēro ētikas principus, realizējot tām piešķirto kompetenci. Autora analizētā situācija pierāda, ka Latvijā nepietiek ar normatīvajiem aktiem, lai amatpersonas ievērotu ētikas normas. Tā kā pat disciplinār un kriminālsodi neattur amatpersonas no ētikas principu pārkāpumiem, valsts pārvaldei vajadzētu pievērsties šo principu popularizēšanai, cenšoties amatpersonām iemācīt cienīt ētikas normas, tai skaitā, nerakstītas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register