Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Aristotelis "Nikomaha ētika". 7.grāmatas "Par taisnīgumu" analīze un secinājumi

     

    Essays5 Ethics, Philisophy

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:979848
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Analizējamo jautājumu un rakstura īpašību definēšana    3
2.  Pastāvošie uzskati    3
3.  Par nesavaldību    3
4.  Būtisko jautājumu noteikšana    3
5.  Kā rodas nesavaldība    4
6.  Kur un kā parādās nesavaldība un tās pretstats    4
7.  Par afektiem    4
8.  Atšķirība starp izlaidību un nesavaldību    5
9.  Starpība starp nesavaldību un nekrietnību    5
10.  Neskaidrību iztirzāšana    5
11.  Dažādu veidu nesavaldība    6
12.  Par baudu    6
13.  Maldīgo uzskatu atspēkošana    6
14.  Baudas nozīme un loma    7
15.  Kas ir krietnas un nekrietnas baudas    7
Extract

1. Analizējamo jautājumu un rakstura īpašību definēšana

Pirmajā šīs grāmatas sadaļā Aristotelis parāda tās trīs lietas, no kurām pēc viņa domām, ir jāizvairās rakstura jomā, un tas ir netikumība, nesavaldība un zvēriskums. Visā šīs grāmatas garumā šīs rakstura īpašības un to pretstati tiek vispusīgi analizēti un iztirzāti
Interesanti ir tas, ka Aristotelis piekrīt tam, ka cilvēku, kuram piemīt vairāk vai arī daudz vairāk tikumības nekā viduvējam cilvēkam var saukt par dievišķo. No vienas puses tas būtu saprotami, jo kas var būt augstāks par cilvēkiem, ja ne dievi, bet no citas puses, senie grieķi saviem dieviem piešķīra daudzas cilvēcīgas pazīmes un arī netikumus.
2. Pastāvošie uzskati
Sākumā Aristotelis iepazīstina lasītājus ar pastāvošiem uzskatiem un pieņēmumiem attiecībā uz analizējamām rakstura īpašībām. Sengrieķu filozofiem ir raksturīgas tādas tīri filozofiskās pārdomas – vai ikviens saprātīgi mērens cilvēks ir arī savaldīgs un izturīgs vai nē, vai praktiskajā rīcībā gudrs cilvēks var būt nesavaldīgs un morāli nenoturīgs utt.
3. Par nesavaldību

Aristotelis diezgan pārliecinoši atspēko Sokrata domu, par to, ka nemaz nav nesavaldības un ir tikai nezināšana, un parāda, ka dažādu negatīvo ietekmju dēļ cilvēks var savā rīcībā novirzīties no sava paša prāta atzinumiem un uzskatiem. Skaidri redzams, ka nesavaldīgais rīkojas nepārdomāti. Cilvēks var izrādīt savaldību tikai tad, kad uz viņu iedarbojas spēcīgas un zemiskas iekāres un afekti. Un ja iekāres nav spēcīgas, tad arī savaldība nav nekas apbrīnojams, tāpēc nevar teikt, ka saprātīgi mērenam cilvēkam ir raksturīga savaldība.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1123513
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register