Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:223164
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.04.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Dzimis Vācijā, bārddziņa ģimenē. Tēvs virzījis pa juridisko ceļu, bet pats radoši darbojās un pilnveidojās mūzikā.
12 gadu vecumā uzraksta savu pirmo sonāti. Ceļojot pa Itāliju iepazīstas ar Skarleti un turpina mācības pie viņa.
Mūža otro pusi pavada Anglijā, būdams Anglijas karaļa komponists. Londonā mūziķim pieder savs operas teātris ar trupu un mūziķiem no Itālijas. Velsas princis, nepatikas vadīts, vairākkārt izputina komponistu, kā rezultātā Hendeli ķer trieka.
Anglijā tapušas viņa nozīmīgākās operas un oratorijas. 1742. gadā uzraksta mesu kā veltījums Anglijai par Skotijas iekarošanu. Sacer Anglijas himnu. Vēl šodien angļi dēvē Hendeli par savu nacionālo komponistu.

Hendeļa kantātēs par galveno varoni izvirzīta TAUTA un nobeigums ir optimisks.
Hendeļa mūzikas stila pazīmes: skaidra harmonija, noteikta melodija, daudz metāla pūšamo instrumentu orķestrī. Slavina dzīvi, ne Dievu.
Instrumentālās mūzikas žanra radītājs – „ Mūzika uz ūdens” un „ Uguņošanas mūzika”.

Hendelis izauga vācu polifonijas tradīcijās, attīstīja itāļu operas labākos elementus, savas dzīves laikā Anglijā pārtvēra arī angļu kora kultūras tradīcijas, Hendelis spēji ietekmēja visu apgaismības laikmeta un franču revolūcijas laika klasisko mūziku. Hendelis, atšķirībā no Johana Sebastiana Baha, ir laicīgās mūzikas mākslinieks, kas savus darbus komponējis teātrim un koncertestrādei. Viņa mūzikā apvienojās operas varonība un galma baleta svinīgums, tautasdziesmu lirika un citas laicīgās mūzikas kultūras iezīmes. Hendeļa mūzikai raksturīga vitalitāte, temperaments un lepns spēks. Hendelis (tāpat kā Bahs) pievērsās Kristum, bet, atšķirībā no Baha, kurš pastāvīgi domāja par Kristus ciešanām, Hendelim tuvāka bija Kristus piedzimšanas un augšāmcelšanās tēma. Kad viņš vēsta par Kristus piedzimšanu, mūzika ir gaismas un maiguma pilna, bet, kad vēstīts tiek par augšāmcelšanos un Kristus otro atnākšanu, kora un orķestra skanējums pārsteidz ar krāsainību un svētsvinīgu spēku. Šī mūzika ir patiesi kosmiskas enerģijas un cilvēkus garīgi vienojoša prieka pilna. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1345966
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register