Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:259683
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.07.2012.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Pēteris Čaikovskis    4
  Dzīves gājums    5
  Pētera Čaikovska raksturs    7
2 nodaļa.  P.Čaikovska daiļrades raksturojums    8
  Daiļrades mantojums    10
3.nodaļa.  Čaikovska operas    11
  Čaikovska operu daiļrade    12
4.nodaļa.  Čaikovska baleti    13
  Gulbju ezers    14
  Baleta Gulbju ezers iestudējumi    15
  Nobeigums    17
  Literatūra    18
  Pielikums. Fotogrāfijas    19
Extract

Es nolēmu rakstīt referātu par Pēteri Čaikovski, jo man ļoti patīk viņa mūzika un es pati esmu spēlējusi Valsi, Melodiju un Neapolitiešu dziesmiņu no Albuma bērniem vijoles stundu laikā. Es esmu redzējusi baletus Gulbju ezers un Riekstkodis Latvijas Nacionālā Operā. Pēteris Čaikovskis ir unikāls komponists: viņa baletus var klausīties ne tikai pieaugušie cilvēki, bet arī mazi bērni, jo baleta Riekstkodis pamatā ir ļoti interesanta Ziemassvētku pasaka, krasaini kostīmi un ļoti izteiksmīga mūzika ar dažādu tautību koloritiem. Gulbju ezers radīja lielisku, fantastisku iespaidu uz mani. Pagājušajā gadā es paskatījos šo baletu vēlreiz, kad mēs jau bijām mācījušies par komponistu un viņa skaņdarbiem mūzikas literatūras stundās. Iespaids no mūzikas bija neizsakāms. P. Čaikovska mūzika ir viegla, smalka un gracioza. Man liekas, kā tā pilnīgi pauž komponista noskaņojumu: dažreiz gaišo un mierīgu, dažreiz satrauktu.
Manā darbā ir 2 lielas nodaļas.
Pirmajā nodaļā es rakstīju par Pētera Čaikovska dzīves gājumu: par viņa līkteni un par viņa raksturu. Es uzzināju, ka laimīgākie notikumi viņa dzīvē bija saistīti ar komponista labo eņģeli – Nadeždas fon Mekas kundzi. Viņu draudzība turpinājās 13 gadu. Interesanti, ka visā šajā laikā viņi ne reizi nav personīgi satikušies, bet domu apmaiņa notikusi tikai vēstulēs. Čaikovskis bija pārliecināts, ka mūza aplaimo tikai tos māksliniekus, kuri nevis bezdarbībā gaida to, bet čakli un neatlaidīgi strādā. Un viņš pats ļoti daudz pieklājīgi strādāja, viņš dzīvoja mūzikas pasaulē.
Šī daļa manā darbā ir ļoti svarīga, jo, kad es to rakstīju, es uzzināju daudz fakšu no viņa dzīves, kuri varēja ietekmēt uz viņa mākslu. Visus savas dvēseles pārdzīvojumus viņš pauda mūzikā: gan priecīgi un svinīgi dzīves notikumi, gan skumji un traģiski notikumi atrada atspoguļojumu skaņdarbos.
Otrajā nodaļā es rakstīju par Čaikovska daiļrades raksturojumu.
Daiļrades kulminācija bija 80. – 90. gados. Tajā laikā viņš uzrakstīja 6. simfoniju un operu Pīķa dāma. Viņa galvenā daiļrades tēma ir cilvēka cīņa par laimi, tomēr Čaikovska mūzikā bēdu vairāk nekā prieka, piemēram 5 no 7 simfonijām sacerētas minorā. Viņa mūzikā ļoti plaši izmantoti dažādi sadzīves mūzikas žanri: valsis, maršs, šūpuļdziesma, dažādas dejas. Čaikovskis bija pārliecināts, kā mūzikai jāaizķer cilvēka dvēsele, tai jābut gan garīgai, gan dvēseliskai.
Čaikovskis rakstīja simfonisko mūziku, piemēram viņam ir 6 simfonijas, tādas kā 6. simfonija Patetiskā, 1. simfonija Ziemas sapņi, 4. simfonija, 5. simfonija kā arī viņš rakstīja koncertus, piemēram 1. koncerts klavierēm ar orķestri, un fantāzijuvertīras, tādas kā Romeo un Džuljeta. Viņš sacerēja kamermūziku, piemēram ciklus Gadalaiki un Bērnu albums, daudz romances, operas un baletus.
Čaikovskis uzrakstīja 11 operas, slavenākās no tām ir Jevgeņijs Oņegins, Pīķa dāma un Jolanta. Viņš uzskatīja, ka pats galvenais operā ir melodija. Dažas operas Jevgeņijs Oņegins partijas kļuva ļoti populāras. Un es gribu jums tos nospēlēt.
Pēteris Čaikovskis uzrakstīja 3 baletus: Gulbju ezers, Apburtā princese, Riekstkodis, un viņu sauc par krievu klasiskā baleta pamatlicēju. Katra baleta pamatā ir atšķirīga pasaka, tām visām ir vienota ideja: labā un ļaunā, gaismas un tumsas cīņa, un labā uzvara pār tumšajiem spēkiem.
Gulbju ezers ir viens no visslavenākajiem baletiem visā pasaulē. Tas ir balets 4 cēlienos, uzrakstīts 1876. gadā, vienu gadu pirms operas Jevgeņijs Oņegins. Ir daudz šī baleta iestudējumu, kuri tika uzvesti dažādos laikos un dažādos valstīs. Tagad baltais gulbis ir krievu baleta un tā skaistuma un diženuma simbols.
Man liekas, kā Čaikovska baleti un operas atrod tādas labas atsauksmes skatītājiem, jo katra baleta vai operas pamatā ir individuāls un oriģināls, neparasts sižets, kuru komponistam lieliski izdevās nodot klausītājiem caur mūziku. Katrā viņa skaņdarbā ir kaut kas neparasts, noslēpumains, kas intriģē un ieinteresē cilvēkus. Manuprāt, tieši tas ir viņa mūzikas popularitātes un aktualitātes noslēpums.
Darba gaitā mani ieinteresēja P.Čaikovska operas, tādēļ es plānoju apmeklēt operu Jevgeņijs Oņegins, kuru rāda Latvijas Nacionālā Operā. Un vēl man ļoti gribētos apmeklēt Sanktpeterburgu – pilsētu, kurā Čaikovskis ļoti daudz stradāja un uzrakstīja daudzus skaņdarbus, lai sajustu šī atmosfēru un apmeklēt komponista operas vai baleta iestudījumu Mariīnas Teatrī.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register