Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:339283
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.1.  Itālija    3
1.2.  Francija    5
1.3.  Vācija un Austrija    6
2.  Klasicisma laikmeta iezīmes operā    8
3.  Latviešu operas rašanās    9
4.  Latvijas Nacionālās operas vēsture    11
5.  Latvijas Nacionālās operas izrādes    14
  Secinājumi un nobeigums    16
Extract

Ievads
Muzikālajam teātrim ir gadsimtiem ilga vēsture. Seno laiku dramaturģiskās izrādes neiztika bez mūzikas. Antīkajās traģēdijās un viduslaiku tautas mūzikas uzvedumos mūzikai bija liela loma, taču kā dramatiskās mākslas žanrs, opera izveidojās 16. – 17. gs mijā. Renesanses ideju ietekmē dzima jauna tipa muzikālo izrāžu aizmetņi. Pirmsākumi meklējami Itālijā, kur sākotnēji šīs izrādes sauca par muzikālām pasakām, bet nedaudz vēlāk par opera in musica (muzikāls darbs), saīsinājumā opera. Burtiskā tulkojumā tas nozīmē – darbs, daiļrade. Dziedātājs un ērģelnieks J. Peri un dzejnieks O. Rinučīni radīja mūzikas vēsturē pirmo operu – "Dafne"(1597./98.). "agrīno operu stils pamatojās uz rečitatīviem, ansambļiem un āriju tajās nebija. Turklāt darbības statiskums tuvināja pirmās operas galma pastorālajām izrādēm un 16. gs. beigu dramatiskajiem madrigāliem." [2., 194.]
Opera savu aktualitāti saglabājusi līdz mūsdienām. Protams, mainījušies operas vērtēšanas kritēriji un tās uztvere sabiedrībā, taču operas klasiskie darbi sniedz estētisko baudījumu visplašākajam klausītāju lokam. Nevar salīdzināt 17. gs operas ar 20. gs un 21. gs operām. Te tiek pielietoti dažādi netradicionāli izteiksmes līdzekļi un skatuviskās darbības pasniegšanas formas. Ir arī parādījušies klasiskās operas uzvedumi, kas pārveidoti mūsdienu skatītāju piesaistīšanai un vēlmēm. Kā tiešs piemērs ir Mocarta operas, ko uzved arī Latvijas Nacionālā operā.
Savā darbā es apskatīšu opermūziku no vēsturiskā aspekta un mūsdienu operas saistību ar klasisko operu.
Lai labāk iepazītu operas pirmsākumus un operas attīstību šajās valstīs, es par sava darba tēmu esmu izvēlējusies: Operas attīstība Eiropā un mūsdienu jauniešu izpratne, interese par opermūziku.
Darba mērķis: Noskaidrot jauniešu ieinteresētību par opermūziku.
Mērķa sasniegšanai tiks veikti darba uzdevumi:
1.Apkopot un izpētīt literatūras avotus par operas pirmsākumiem un tās attīstību Eiropā 16. – 19. gs .
2.Iepazīt Latvijas Nacionālās operas vēsturi.
3.Iepazīt Latvijas Nacionālās operas repertuāru.
4.Iepazīt jaunākos Latvijas Nacionālās operas iestudējumus.
5.Veikt aptauju par operas nozīmīgumu jauniešu ikdienas dzīvē.
Hipotēze: Padziļināta mūzikas mācība rosina jauniešos izpratni un interesi par opermūziku. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register