Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:862075
 
Evaluation:
Published: 16.01.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Operas vēsture    4
  Volfgangs Amadejs Mocarts „Figaro kāzas”    6
  Operas librets    6
  Džuzepe Verdi „Aīda”    8
  Operas librets    8
  Pēteris Čaikovskis „Jevgeņijs Oņegins”    9
  Operas librets    9
  Rihards Vāgners „Klīstošais Holandietis”    11
  Operas librets    11
  Alfrēds Kalniņš „Baņuta”    13
  Operas librets    13
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Operas pirmsākumi meklējami 16. un 17.gs. mijā Itālijā. 1600.gadā Florencē inteliģentu humānistu pulciņš camerata, kurā darbojās komponisti, dzejnieki un citi izglītoti diletanti, nolēma radīt drāmu mūzikā, kuras ideja radās, lasot par traģēdiju uzvedumiem antīkajā Grieķijā. Pirmie īstās operas komponisti bija Jakopo Peri (1561–1633) un Džūlio Kačīni (1550–1618). Pirmā opera bija „Dafne”, ko 1594.gadā uzrakstījis J.Peri. Abi komponisti rakstījuši operas vienam sižetam „Eiridike”.
Operas attīstībā ļoti nozīmīga bija Venēcijas komponista Klaudio Monteverdi (1567–1643) daiļrade. Īpaši populāra bijusi Ariadnes ārija no operas „Ariadne”. Ārijas sākuma vārdi ir „Ļaujiet man mirt”, tāpēc to dēvē arī par Ariadnes žēlabām.
Vēlāk operas žanrs attīstījās arī citās Eiropas valstīs. Anglijas lielākais baroka laika komponists bija Henrijs Pērsels (1658–1695). Par viņa izcilāko darbu tiek dēvēta opera „Didona un Enejs”. Francijas ievērojamākais operkomponists bija Žans Batists Lulli (1632–1687). Būdams galma komponists, viņš savās operās lielu nozīmi piešķīra Francijas galmā sevišķi iemīļotajam baletam.
Itāliešu dziedātāji 17.gs. izkopa īpašu dziedāšanas veidu – bel canto (it. – skaista dziedāšana). Šim izpildījuma stilam, kas vēlāk kļuva slavens visā Eiropā, raksturīgs melodisks plūdums, nevainojams tembrs, virtuoza tehnika. Laika gaitā ne dziedātāji, ne publika vairs nedomāja par ārijas teksta saturu. Visus apbūra pārsteidzošais dziedājums.
Sākot ar 18.gs. veidojās 2 operas pamatveidi – opera seria un opera buffa.
Opera seria (it. – nopietnā opera) radās neapoliešu operskolas komponistu daiļradē. Šim žanram raksturīgi vēsturiski, mitoloģiski un leģendu vai pasaku sižeti. Parasti darbojās valdnieki un varoņi, kam bija jāizcieš cīņa, kurā tie parasti uzvarēja. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register