Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:394504
 
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pirmsskolas vecuma bērna attīstība. Agrīnais vecums    5
2.  Darba teorētiskā daļa. Ritma izjūtas ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstību analīze pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā    9
2.1.  5-7 gadus vecu bērnu fiziskās attīstības raksturojums un īpatnības    9
2.2.  Fiziskās audzināšanas nodarbību saturs 5-7 gadus veciem bērniem    16
2.3.  Fizisko īpašību attīstību veicinošie faktori, nosacījumi un formas    23
2.4.  Ritma izjūtas analīze pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā    28
3.  Darba praktiskā daļa. Ritma izjūtas ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstību pētīšana    32
3.1.  Pētījuma organizācijas un metožu raksturojums    32
  Pētījuma objekts    32
  Pētījuma priekšmets    32
  Pētījuma mērķis    32
  Pētījuma metodes    33
  Pētījuma bāze    34
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze    35
  Pētījumā iegūtie dati    36
  Secinājumi turpmākajai darbībai    41
  LITERATŪRA    43
  PIELIKUMI    45
Extract

Pētījuma mērķis:
Noteikt 5-7 vecu bērnu fizisko īpašību attīstību fiziskās audzināšanas nodarbībās , kā pamatu ņemot ritma izjūtas ietekmi bērna attīstībai.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Ž.Piažē, u.c. autoru atziņām. Teorētiskajā daļā tika analizēti tādi jautājumi, kā : vecuma fiziskās īpatnības, to raksturojums; fiziskās audzināšanas nodarbību saturs; fiziskās attīstības veicinošie faktori; kā arī pedagoģiski psiholoģiskajā literatūrā minētās vecuma īpatnības un ritma izjūtas analīze.

Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta aptauja starp bērnudārza vecākiem un bērniem, lai noskaidrotu bērnu fizisko slodzi ārpusskolas sporta nodarbībās un ārpus tām, par izmaiņām bērna organismā kopš uzsākta piedalīšanās rotaļu un deju stundās, kā arī bērnu attieksmi pret ritmikas aktualitāti šajā vecumā.
Vairāku mēnešu laikā novēroju un pētīju bērnu attieksmi, izmaiņas un attīstību veicot konkrētus ritma izjūtas veicinošus vingrinājumus. Veicu pētījumus fiziskajās nodarbībās sākot ar pašiem vienkāršākajiem un piemērotākajiem vingrinājumiem atbilstošus šim vecumam, līdz pat sarežģītām kustībām un kustību kopumiem. Vēroju ritma izjūtu un personības izaugsmi bērnos, kas veidojās nodarbību laikā.
Ikviena būtne jau no pašiem pirmsākumiem ir ietverta skaņu un kustību virpulī. Tās ir ne tikai neatņemamas, bet arī ļoti nozīmīgas dzīves sastāvdaļas būtnes izdzīvošanai un attīstībai. Bez skaņas nebūtu kustības un bez kustības skaņas. Dzirdot mēs redzam, jūtam un kustamies. Tā ir dzīvības forma.
Skaņu savienojumi ir izveidojuši mūziku. Tā veidojas ne tikai cilvēkam to mākslīgi radot, bet arī dabā: koku lapās pūšot vējam vai jūras viļņiem sitoties pret krastu. Mūzika ir ikviena cilvēka nozīmīga dzīves sastāvdaļa. Vēl svarīgāka cilvēka attīstībai ir kustība.
Abas šīs dzīves sastāvdaļas sāk attīstīties jau ikvienam cilvēkam piedzimstot.

Mūsu, pieaugušo uzdevums, ir palīdzēt bērniem attīstīties visās jomās. Šoreiz apskatīsim pirmsskolas bērnu fizisko attīstību, pateicoties kustībai, mūzikai un ritmam.
Fiziskā audzināšana pirmsskolas vecuma bērniem ir daudzējādā ziņā vērsta uz bērnu veselības nostiprināšanu, kā arī fizioloģisko un psiholoģisko organisma funkciju pilnveidošana, to rūdīšana, kustību attīstību. Tā ir cieši saistīta ar bērna prāta, estētikas, u.c. īpašībām.
Fizisko nodarbību pamatā kā galvenais uzdevums pasniedzējiem ir vesela bērna audzināšana, un fiziski pilnvērtīgu bērnu audzināšana. Lai to panāktu vajag izmantot visa veida līdzekļus un metodes.
Pateicoties tam, ka jēdziens – pirmsskolas vecums - ir ļoti plašs, iedalīsim to divos pamata posmos:
agrīnais vecums līdz 5gadiem, kas ir neatņemama sastāvdaļa turpmākai bērna fiziskajai attīstībai;
gatavošanās laiks skolai, no 5-7 gadi, kas būs galvenais izpētes vecums.
Veicot šo darbu kā pamatu 5-7 gadu vecuma bērnu fiziskajai attīstībai, izmantosim ritmu un ritma izjūtas ietekmi, kas galvenokārt šā vecuma bērniem izpaudīsies caur rotaļām un pavisam elementāriem fiziskiem vingrinājumiem.

Ritms – ir periodiska kustības atkārtošanās noteiktā laika sprīdī.
Ir grūti sadalīt pirmsskolas vecuma bērnu attīstību kādos noteiktos vecuma posmos, bet pētot šo darbu atklājās, ka lielos blokos bērna attīstību tomēr varam iedalīt divās galvenajās daļās.
Cilvēka attīstības procesā notiek nemitīga mijiedarbība ar savu apkārtni un apkārtnei ar indivīdu. Ļoti svarīgi, lai jau sākoties pirmajiem dzīves gadiem šī mijiedarbība tiktu arvien vairāk pilnveidota un kontrolēta. It īpaši agrā bērnībā, kad sāk rasties sapratne par sevi, savām vēlmēm un sevis attīstīšanos.
Tādēļ, kā pamatu par 5-7 gadu vecu bērnu attīstībai tiks izskatīts arī agrīnā bērna vecuma īpašības un īpatnības.
Tiek uzskatīts, ka personības attīstība agrā bērnībā (3-5 gadi) notiek normāli, ja bērnam piemīt:
zinātkāre un aktivitāte,
dzīva iztēle un ieinteresētība pasaules izzināšanā,
vēlēšanās atdarināt pieaugušos,
dzimuma un sociālā stāvokļa apzināšanās1.
Tā kā iespējamas arī novirzes no normas, svarīgi ir tās laikus pamanīt, lai novērstu. Par novirzēm no normas personības attīstībā agrā bērnībā (3-5 gadi) tiek uzskatītas:
pasivitāte un vienaldzība pret cilvēkiem,
vājuma izpausmes,
iniciatīvas trūkums,
infantilas jūtas attiecībā pret citiem bērniem,
noslēgtība un izvairīšanās.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register