Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:259755
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.09.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Antīkā audzināšana    3
3.  Audzināšana Atēnās    3
4.  Sofistu kustība    4
5.  Grieķu filozofs Demokrīts    4
6.  Sokrats    5
7.  Sokrata skolnieks Platons    6
8.  Aristotelis    7
9.  Kopsavilkums    9
10.  Literatūras saraksts    10
Extract

Pedagoģijas vēstures studēšana dod ieskatu audzināšanas un izglītības teoriju attīstības gaitā.Pedagoģija ir sistemātiska zinātne par audzināšanu, un kā tādai tai nepieciešama vēsturiskā bāze, audzināšanas un izglītības vēsturē atrodamiem materiāli. Pedagoģijas vēsture aptver visu to autoru barbus , kam nozīme audzināšanā. Tādēļ pedagoģijas vēsture dibinās uz audzināšanas mācību pirmavotiem. J.A.students saka ; “ Visvairāk skaidrības dod tās paidagoģijas vēstures, kurās ievērots pragmātiskais elements, t.i.audzināšanas teoriju un ideju sakars ar visu pārējo kultūru dzīvi un attīstību’( 4.,30.)
“ Īstenībā paidagōģijas virzienu noteicēji ir lielie filozofi: Sokrāts, Platons, Aristotelis, Augustīns,Bēkons, Dekarts, Loks, Leibnics, Kants, Fichte. Viņu rakstos (izņemot Sokratu, kas tikai mācīja, bet rakstus neatstāja) ir svarīgākās audzināšanas idejas” (4.,28.)
Savam darbam tematu “ Audzināšana Atēnās “ izvēlējos tāpēc, ka mūsdienu pedagoģijā tā laika filosofu metodēm ir liela nozīme, jo tās lika skolēniem jaunā aspektā pārdomāt to, ko viņi jau kādreiz ir mācējuši vai pieredzējuši. Secinājumi, atbildes tiek rastas patstāvīgi, skolotājs ir tikai domu gaitas virzītājs ar virkni veikli un sistemātiski uzdotu jautājumu palīdzību.
Antīkajai audzināšanai bija spilgti izteikts sabiedrisks raksturs. Pašapliecināšanās ideāls un tieksme uz prioritāti sacensībā, lai , kā teikts
“ Iliādā “, “ vienmēr būtu labākais un pārspētu citus”, kļuva par antīkās audzināšanas pamatu. Pašu Homēru grieķi uzskatīja par “ Hellādas audzinātāju “.
Grieķu vēstures arhaiskā perioda tradicionālās audzināšanas saturu veidoja Homēra poēmu studēšana, mūzikas mācīšanās, kā arī fiziski vingrinājumi. Bija paredzēts arī apgūt lasīt un rakstīt prasmi. Sporta nodarbības, kuras pēc katriem četriem gadiem beidzās ar olimpiskajām spēlēm, ne tikai sagatavoja nākamos pilsoņus karaklausībai, bet pašas par sevi bija sengrieķu pedagoģijas censonības ideāla iemiesojums.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register