Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:347866
 
Evaluation:
Published: 03.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Extract

Rastafari kustības aizsākumi meklējami 20.gs. sākumā. Pirmsākumos kustībai nav līdzšinēja nosaukuma un tās būtība vairāk ir afro-jamaikiešu un afro-karībiešu pašapziņas meklējumu ceļš un centieni apzināt savas āfrikāniskās saknes un atjaunot pirms 400 gadiem pazaudēto saikni ar Āfriku. Šī kustība ietvēra un ietver dažādus grupējumus, tādēļ grūti pateikt vai tā ir vairāk reliģiska, filozofiska vai politiska kustība. Paši rastafari kustības dalībnieki jeb rastas, kā viņi sevi dēvē, uzskata savu kustību par visas dzīves pieredzes apvienojumu un aktīvu mēģinājumu iemiesot dzīvē dieva Dža gribu.1
Referātā autors iezīmēs galvenās rastafari kustības īpatnības, kā arī pievērsīsies dažiem mazāk zināmiem faktiem, piemēram, reliģiskajiem priekšstatiem un to noteiktajiem ierobežojumiem ikdienas dzīvē.
Laiku no 1930. - 1933.gadam var dēvēt par kustības inkubācijas periodu. No 1930.gadam līdz 60.gadiem rastafari bija lokāla, rasistiska jamaikiešu reliģiskā kustība, ar niecīgu ārējo ietekmi.
Sākotnējais kustības iedvesmotājs bija Markus Gārvejs (Marcus Garvey) - viens no 20.gadsimta sākuma ietekmīgākajiem melnādaino līderiem, kurš iestājās par ASV un Karību salu nēģeru atgriešanos Āfrikā, vēsturiskajā dzimtenē. 1914.gadā M.Garvejs izveidoja starptautisku organizāciju, ar mērķi uzlabot melnādaino stāvokli UNIA (Universal Negro Improvement Association).2
Otra nozīmīgākā persona, kas izvirzījās par vienu no rastafari kustības līderiem bija Leonards Houvels (Leonard Howell). Vēlāk L.Hovels faktiski kļuva par visas kustības vadītāju.
Rastafari kustības idejiskās bāzes pamatu veido tās pirmo līderu uzskati par reliģiju, vēsturi, sabiedrību un citiem jautājumiem. M. Gārvejs sludināja, ka Eiropas kolonizatori netaisnīgi izveduši afrikāņus no savas dzimtenes un verdzības gados ieaudzinātā pakļaušanās, ir noplicinājusi afrikāņu pašapziņu. Balto cilvēku represijas nomākušas afrikāņu intelektuālo attīstību, līdz ar to viņi paši sākuši noticēt, ka nav nemaz citas alternatīvas un, ka atrašanās „Babilonas gūstā” ir viņu liktenis. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register