Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:385221
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Nobeigums
Rezumējot visu iepriekšminēto, jānorāda, ka nešaubīgi noteikt, kādu un cik lielu ietekmi uz vēstures procesu Augustīns atstāj cilvēkam iepretī dievišķajai predestinācijai, ir ļoti grūti. Pasaules radīšanas akta laikā dievišķā predestinācija šķiet absolūta, jo Dievs gan rada pasauli, gan ieliek tajā visu nākotnes izmaiņu un procesu aizmetņus. Taču ielikt šādus aizmetņus var tikai tad, ja ir precīzi zināms, kādi tie būs, līdz ar to parādās Augustīna nešaubīgā pārliecība, ka Dievs šajā mirklī līdz mazākajiem sīkumiem zina to, kā pasaules vēsture attīstīsies un kā tā beigsies. Līdz ar to katrs indivīds un cilvēce kopumā ir pilnībā predestinēta. Tāpat šķiet, ka cilvēks pilnībā kapitulē dievišķās predestinācijas priekšā tad, kad jautājums skar viņa iespēju tikt glābtam un nonākt mūžīgajā Dieva valstība – šeit visu nosaka Dieva griba un bez Dieva žēlastības cilvēks nevar tikt glābts, tātad ir predestinēts ciešanām. Līdz ar to ir skaidrs, ka dievišķā predestinācija visspēcīgāk izpaužas pasaules sākumā un tās galā, kurš ir totāli predestinēts. Taču, kā bija redzams, šo 2 notikumu starpposmā var novērot, ka arī pats cilvēks var ietekmēt savu likteni – ar savu izvēli, īpašībām vai darbību. Tajā pašā laikā rodas jautājums, vai tam ir kāda ietekme uz kopējo vēstures procesu, kura gals un sākums, kā jau minēts, ir pilnībā predestinēts. Atbildē ir nē, jo Augustīna koncepcijā pasaules un vēstures gals ir noteikts un cilvēks to nekādi nevar ietekmēt, līdz ar to viņi nevar ietekmēt arī pašu pasaules un vēstures mērķi. Un, ja nav iespējams ietekmēt kāda procesa mērķi, tad var teikt, ka ietekme uz šo procesu, ja tāda vispār pastāv, ir maznozīmīga.
Taču no fakta, ka vēstures procesam ir mērķis – Dieva noteiktais gals – izriet ļoti nozīmīgais Augustīna devums vēstures filozofijā – viņam vēstures process ir lineārs, jēgpilns un progresīvs, jo tas, atbilstoši dievišķajai predestinācijai, ved pasauli uz šī mērķa piepildījumu. Un šī Augustīna vēstures izpratne atstāja iespaidu uz visu viduslaiku kristīgo sabiedrību un vēsturiskiem apcerējumiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1327784
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register