Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:427743
 
Evaluation:
Published: 10.08.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1492 - Kolumbs atklāj Ameriku.
1494-1559-Itālijas kari.
1498 - portugāļi atklāj jūras ce|u uz Indiju.
1517 - reformācijas sākums.
1519-1521 - Magelāna ce|ojums apkārt zemeslodei.
1522 - reformācijas sākums Livonijā.
1529 - protestantisma izveidošanās.
1530 - Augsburgas ticības apliecība. 1545-1563 - Tridentas koncils.
1554 - ticības brīvības pasludināšana Livonijā.
1555 - Augsburgas ticības miers.

Renesanses laikmets
Pavērsiena laiks. Līdz ar viduslaikiem tipiskā dzīves un domāšanas stila sabrukumu pārejas posmā uz jaunajiem laikiem sākās unikāls garīgās kultūras uzplaukums, kurš vēsturē ieguvis nosaukumu "renesanse". Vētrainā kultūras attīstība savukārt veicināja iepriekš nepazītu pacēlumu saimnieciskajā dzīvē, deva jaunas politiskās idejas un ievadīja kārtu sistēmas sabrukumu. Dzīve kļuva dinamiskāka, paplašinājās saimnieciskās un politiskās darbības vēriens, pieauga arī ikdienas dzīves ērtību līmenis. Labvēlīgās pārmaiņas vēl jo vairāk sekmēja kultūras uzplaukumu tā laika raksturīgāko iezīmi.
Lekcija renesanses laika universitātē. Šajā renesanses laika autora gleznas fragmentā, kurā attēlota lekcija kādā Itālijas augstskolā, redzams arī 15. gadsimta Itālijai tipisks Interjers un tērpi.

Renesanses laikmeta gars visspilgtāk izpaudās:
humānismā, kas radās Itālijā;
Lielajos ģeogrāfiskajos atklājumos, ko uzsāka Spānija un Portugāle;
reformācijā, kas aizsākās Vācijā

Jauna pasaules izjūta. Renesanses laikmetā nostiprinājās pasaules uzskats, kas veidoja šā vēstures perioda savdabīgo kultūru, - humānisms. Tā galvenā būtība slēpās dedzīgā interesē par cilvēka personību un tās attīstības iespējām.
Humānisti, kā sevi dēvēja šim uzskatu virzienam piederīgie mākslinieki un zinātnieki, apjūsmoja un analizēja cilvēka individualitāti un apstākļus, kas veicina personības radošo spēju atraisīšanos. Humānisti savā starpā uzturēja dzīvus sakarus sarakstījās un apmainījās domām par savu pētījumu rezultātiem. Savu zinātnisko darbību viņi dēvēja par studia humanitatis - cilvēcības studijām. Humānistu izglītības ideāls balstījās uz priekšstatu par to, ka cilvēka patiesais cēlums atklājas, nodarbojoties ar mākslām un zinātni. Viņi uzskatīja, ka ideālam cilvēkam jābūt brīvam garā, vispusīgi izglītotam un fiziski spēcīgam.

Renesanses cilvēks savus laika biedrus sāka vērtēt nevis tikai pēc kārtas piederības un dižciltības, bet arī pēc individuālajiem sasniegumiem un izglītotības, tieši tiem piešķirot arvien lielāku nozīmi. "Kam gan nav zināms, ka vislielāko labumu nes izglītība. Tik lielu labumu, ka pat augstdzimis cilvēks bez izglītības noteikti izskatīsies galīgi neaptēsts," rakstīja 15. gs. humānists Leons Batista Alberti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1231171
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register