Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:580543
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 34 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Kiras Muratovas personība un kino estētikas evolūcija   
2.  No У КРУТОГО ЯРА(1961) līdz КОРОТКИЕ ВСТРЕЧИ(1967)   
2.1.  Kiras Muratovas kino estētika 60-to gadu padomju kinematogrāfa kontekstā   
2.2.  КОРОТКИЕ ВСТРЕЧИ kā individuālās kino estētikas aizsākums   
3.  K.Muratovas kino estētikas pamatprincipu nostiprināšanās   
3.1.  ПОЗНАВАЯ БЕЛЫЙ СВЕТ(1978) - „sociālistiskā postmodernisma priekšvēstnesis”   
4.  K.Murastovas 90-to kino estētikas jaunās formas   
4.1.  АСТЕНИЧЕСКИЙ СИНДРОМ(1989) kā ievads 90-to daiļrades posmam   
4.2.  ЧУВСТВИТЕЛЬНЫЙ МИЛИЦИОНЕР(1992), УВЛЕЧЕНЬЯ(1994) un ТРИ ИСТОРИИ(1997) kā 90-to kvintesence   
5.  Šodienas K.Muratovas kino un НАСТРОЙЩИК(2004)   
  Nobeigums   
  Izmantotā literatūra   
Extract

Ja es taisītu dokumentālo filmu par Muratovu, es samontētu manuprāt izcilākos viņas filmu fragmentus, jo, kā viņa pati V.Nepevnija dokumentālajā filmā Kira(2003) izteicās – „es pati gribētu izgaist, lai paliek tikai manas filmas”. Viņai ir tādas filmas, kurām nevajag komentārus un nevajag arī titrus, jo tas viss ir muratovisks apziņas plūdums. V.Nepevnija Kira nemaz nav slikta filma, tā ir labi informējoša un sniedz ieskatu Muratovas daiļradē, bet, kā teiktu prātīgi kino zinātnieki - „psiholoģiskais portrets nav sevišķi izdevies”. Bet paldies tomēr V.Nepevnijam, jo, pagājušā Arsenāla ietvaros redzētā filma lika man krietnu laiku apcerēt domu, vai nebūtu vērtīgi aplūkot Muratovas daiļradi tuvāk. Apcerēju, apcerēju un nonācu pie janvāra Rīgas Laikā publicētās intervijas ar pašu Muratovu, kur, šķiet, pats Tīrona kungs atzina Muratovu par labu režisori. Tātad Muratova nav nekāda kaktu parādība – tā, šķiet, es nodomāju un vēlāk internetā uzgāju veselu sarakstu ar viņas darbu apbalvojumiem. Tikai Latvijā gan viņas filmas, gan latviskota informācija gandrīz nemaz neeksistē – tāds bija nākošais slēdziens un mana darba lielais trūkums. Savu pētījumu par viņas estētikas evolūciju no diplomdarba līdz filmai Настройщик es varu rakstīt, pateicoties lielajai un labajai e-pasaulei, kur atrodamas gan Muratovas filmas, gan intervijas un apceres. Man bija interesanti lasīt intervijas no dažādiem laika posmiem ar domu salīdzināt viņas kā personības attīstību, bet nekas no salīdzināšanas nesanāca, jo Muratova visur šķiet konstanta parādība. Un vēl mani sevišķi pārsteidza divi viņas darbi - Чеховские мотивы un Познавая белый свет, jo abos dzīve ir tik vitāla un blīva ar metafiziku kā nekur citur.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register