Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:625423
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Tējas ceremonijas vēsture    4
3.  Tējas ceļš – chado    7
4.  Tējas ceremonijas kārtība    9
5.  Secinājumi    16
6.  Izmantotā literatūra    17
Extract

Japāņi man šķiet mazliet nesaprotama tauta ar pavisam atšķirīgu kultūru. Arī tēja man īpaši negaršo. Taču nesen portālā draugiem.lv izlasīju vienu teikumu „tējas ceremonija ir interesants pasākums”, un vairāk nekā. Tāpēc nolēmu mazliet papētīt, kas tad īsti ir šī japāņu tējas ceremonija. Latviešu mentalitātei japāņu paražas ir kas ļoti tāls un svešs, tomēr tējas dzeršanas rituālus mēs droši varētu no japāņiem aizņemties.
Leģenda vēsta, ka čaņbudisma pamatlicējs Bodhidharma (japāņu valodā - Daruma), sēžot ilgā meditācijā, tomēr bija reiz iesnaudies. Pamodies viņš dusmās izrāva savus plakstiņus un nometa tos zemē. No tiem tad arī esot izauguši pirmie tējas krūmi. Budistu mūki sāka dzert tēju, lai uzmundrinātu savu apziņu ilgo meditāciju laikā. Tieši šeit esot meklējami tējas ceremonijas aizsākumi, kas XII gs. līdz ar čaņbudisma mūkiem nokļuva no Ķīnas Japānā. Lai gan, saskaņā ar citu leģendu, gan tējas apstrādi, gan pašu ceremoniju esot izgudrojis ķīniešu filosofs Laodzi, kurš dzīvoja 1000 gadu pirms Bodhidharmas.
Īstenībā gan tēja kā dzēriens Ķīnā bija pazīstama vēl daudz agrāk, un arī tējas ceremonija eksistēja ilgi pirms Laodzi. Pirmsākumos tējas lapu uzlējumu izmantoja medicīnas vajadzībās, bet ar budisma Čanj ( japāņu val. – Dzen) sektas izplatīšanos (kura par patiesības atklāšanas pamatmetodi uzskatīja garas meditācijas), šīs sektas adepti sāka dzert tēju kā stimulējošo līdzekli. Taču tikai Japānā saistībā ar kultūras atmosfēru dzen klosteros, tējas ceremonija ieguva savas pašreizējās tradīcijas.
Tiek atzīmēts, ka 815. gadā mūks Eichu, pēc atgriešanās no Ķīnas, gatavojis tēju imperatoram Sagam. Imperatora pilī tika atvērts oficiāls tējas dārzs, sākās aktīva tējas dzeršana galmā un tempļos. Tolaik tējas lapas tika tvaicētas, iepriekš saspiežot blāķos un izžāvējot. Šie brūnganie blāķi tika lobīti un saberzti sīkos fragmentos. Šādu tējas veidu sauc dancha. Pēc tam, kad IX gs beigās Japāna pārtrauca diplomātiskās attiecības ar Ķīnu, interese par Ķīnu samazinājās, un tējas dzeršanas prakse panīka uz kādiem 300 gadiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register