Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:781724
 
Evaluation:
Published: 19.01.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Izmantotās literatūras sarakstu analīze    4
  Jēdziens – dzīves kvalitāte (līmenis)    6
1.1.  Dzīves kvalitāte Dundagā 2009. gadā    9
1.2.  Trešā atdmoda Dundagā    13
  1.pielikums    17
  2.pielikums    22
  3.pielikums    23
  Anketa    24
  Atmiņas    25
  Iamantotās literatūras saraksts    28
  Anotācija    29
  Kopsavilkums    30
Extract

Izmantotās literatūras saraksta analīze
Lai uzrakstītu šo zinātniski pētniecisko darbu, autore smēlās informāciju no dažādiem materiāliem, gan no skolotāja Ernesta Ābola pierakstiem, gan no mācību grāmatām un laikrakstu „Dundadznieks”, gan arī no interneta resursiem. Tā kā praktiskajā daļā autore veica anketēšanu un intervēšanu, tad arī anketas un intervijas tika iekļautas šajā darbā.
Pirmais avots, kas tika izmantots šajā darbā, bija Ernesta Ābola sarakstītās „Burtnīcas”. Tajās autore guva informāciju par laika posmu no 1987. līdz 1991. gadam. Šī informācija tika pierakstīta piecās burtnīcās. Tajās tika aprakstīti visi notikumi, kas risinājušies šajos gados tieši Dundagā, kā arī svarīgākie notikumu visā Latvijā. No šīm „Burtnīcām” autore neieguva nekādu informāciju par iedzīvotāju viedokli, tāpēc tika veikta papildus anketēšana un intervēšana. No šīm burtnīcām tika paņemta informācija tikai par svarīgākajiem notikumiem. Pēc autores domām, tā informācija, kas tika ņemta tieši no šīm burtnīcām, vislabāk parādīja tos notikumus, kas šajā laika posmā norisinājās, jo tāda informācija nekur citur netika gūta.
Savā darbā autore izmantoja divas mācību grāmatas, kurās tika gūta informācija par notikumiem Latvijā, kā arī par to, kas tad ir dzīves kvalitāte un kas tajā ietilpst. Latvijas vēstures grāmatā vidusskolām tika pausta arī informācija par to, kāpēc notika konkrētie notikumi un pasākumi, kuros piedalījās ļoti daudz iedzīvotāju. Nedaudz tika saņemta informācija par iedzīvotāju viedokļiem, bet, izlasot izmantoto paragrāfu, var saprast cilvēku domas un viņu mērķi kaut ko panākt. Otrajā mācību grāmatā autore guva ļoti būtisku informāciju par dzīves kvalitāti. Pēc autores domām, šajās nedaudzajās lapās var iegūt zināšanas par visu to, kas saistīts ar galveno darba tēmu – dzīves kvalitāte. Ja netiktu izmantota šī grāmata, tad lasītājs tā arī neuzzinātu neko konkrētu par šo tēmu.
2009. gada notikumus Dundagā autore ieguva pateicoties laikrakstam „Dundadznieks”. Šajos laikrakstos autore ieguva un izmantoja svarīgākos notikumus, kas risinājušies tieši Dundagā. No „Dundadznieka” tika ņemta arī informācija par uzņēmēju viedokli par radušos situāciju un problēmām, kas konkrētajā uzņēmumā notiek, bet pārējo iedzīvotāju viedoklis netika gūts. Šajā laikrakstā viegli varēja uzzināt gandrīz visos sīkumos par to, kas notiek Dundagā - politikas, kultūras un sporta notikumiem.
Visa informācija, kas tika ņemta no interneta resursiem, bija par Latvijā notiekošajiem procesiem, tajā skaitā par 13. janvāra grautiņu Rīgā Doma laukumā, zemnieku streikiem un citiem notikumiem. Informācijas apraksts šajās interneta lapās nebija plašs, tikai norādīts pats notikums ar nelielu svarīgāko aprakstu. Ja neskatās paralēli arī citos avotos, tad īsti nevar pateikt, ar ko šis notikums ir sācies, kas šos mītiņus organizēja un kas piedalījās. Kopumā tika izmantotas astoņas interneta lapas, kurās, tikai aplūkojot visas, var saprast, kas tad 2009. gadā visā valstī ir noticis.
Lai iegūtu iedzīvotāju viedokli par dzīves kvalitāti, tika veiktas aptaujas, kurās iedzīvotāji norādīja tā laika situāciju, dzīves līmeni laika posmā no 1987. līdz 1991. gadam un 2009. gadā. Tajās tika atbildēts arī uz dažādiem jautājumiem, kas palīdzēja autorei vairāk saprast iedzīvotāju sajūtas, atceroties „Trešās atmodas” sākumu un salīdzinot to ar 2009. gadu. Lai iegūtu dundadznieku atmiņas par konkrēta cilvēka dzīvi „Trešās atmodas” sākumā, tika veikta arī intervēšana, kurās tika izteiktas atmiņas, priekšrocības un trūkumi, kā arī autore uzzināja dažādus faktus, kurus līdz šim nezināja. Informācija tika izteikta par skolu, tās pulciņiem, izglītību vispār, pārtiku, veikaliem, pasākumiem un citām lietām, kas konkrētam atmiņu sniedzējas bija svarīgas tobrīd – „Trešās atmodas” sākumā.
Tikai, apskatot visus šos materiālus, tika izveidots šis zinātniski pētnieciskais darbs. Saliekot kopā visus šos avotus, rodas priekšstats par dzīves kvalitāti. Iespējams, ka ir vēl kāds materiāls, kuru autors nav izmantojis, bet tie avoti, kas tika izmantoti, no tiem tika gūts pietiekami daudz informācijas, lai šo darbu veidotu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register