Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:798384
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.07.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Renesanses ģēnija Leonardo da Vinči (1452 – 1519) personība uzplauka un veidojās Florences kultūrā un visai drīz jau sāka polemiku ar to. Pat viņa plašie un daudzveidīgie eksperimenti eksakto zinātņu jomā neoplatoniķu aprindās tika uzņemti ar zināmu pretestību.
Savā daiļrades agrīnajā periodā (ar zināmu Verokio iespaidu) top vairākas Leonardo Madonnas, t.sk. arī lieliskās Minhenes Pinakotēkas ”Madonna Benua”. Agrīnajās Leonardo gleznās gaismai, kura plūst pāri figūrām, ir divi avoti – no priekšpuses un aizmugures. Leonardo vēlas iegūt apjoma efektu, tāpēc pastiprina kontūru, bet viena otrai pretī ejošās gaismas izplūst, tomēr tās koncentrējas uz konkrētām formām, kas arī rada t.s. sfumato efektu. Minhenes Madonna ir ļoti tuva Verokio bistei ”Dāma ar ziediem”: gaisma nedaudz atblāzmo apmetņa krokās un sejā, kontūras ar nodomu neuzsvērtas, lai radītu iespaidu, ka figūra atrodas kādā neaptveramā atmosfērā. Jau agrīnajos darbos Leonardo meklē saskarsmes punktus starp gaismas avotu un attēla priekšplānu.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register