Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:882922
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Extract

Izmantotie jēdzieni: muižnieciskais absolūtisms, buržuāziskais racionālisms, aristokrātiskais heroisms, Neopusēnisms.
Francijas glezniecība 17.gs. Francijas glezniecībā ilgu laiku uzsvēra trīs galvenos tās attīstības posmus – baroku, klasicismu, akadēmismu. XVII gadsimtā Francijā mākslas veidu attīstība nebija vienmērīga. Gadsimta pirmajā pusē – absolūtisma nostiprināšanās periodā – visaktīvāk attīstījās glezniecība. Gadsimta otrajā pusē – absolūtisma uzvaras periodā – vadību pārņēma arhitektūra, kam gadsimta pirmā puse bija tikai pieredzes uzkrāšanas posms. XVII gs. sākumā franču glezniecību pārstāv talantīgais Karavadžo pēctecis Žoržs de Latūrs (1593-1652)., kā arī brāļi Lenēni (Antuāns (1588-1648), Luijs (1593-1648), Matjē (1607-1677)), kuri iepazīstināja skatītājus ar zemnieku dzīves ainām. Izcilākais franču gleznotājs Nikolā Pusēns glezniecībā izveido klasicismu.
Klasicisma māksla Francijā. Par noteicošo mākslā kļuva klasicisms. Tā attīstību veicināja muižnieciskais absolūtisms, kas it īpaši savā sākotnējā periodā atbalstīja plaukstošo buržuāziju. Klasicisma rašanos sekmēja gan buržuāziskais racionālisms, gan aristokrātiskais heroisma, uzticības, cēlsirdības un pilsoņa pienākuma ideāls, ticība cilvēka nozīmīgumam. Ideālisma tēzes klasicisma ideoloģijā daļēji nolīdzinājās iekšējās pretrunas un tā kļuva šķietami monolīta1. Klasicisma glezniecībai un tēlniecībai raksturīgs antīko mītu un vēsturisko notikumu tēlojums, ar antīkiem kanoniem2 saskaņotas harmoniskas ķermeņa formas, līdzsvarotas kompozīcijas (simetrija, horizontāles, vertikāles u.c.). Klasicisma glezniecībā visnozīmīgākā vieta bija loģiskam sižeta izkārtojumam, skaidrai, līdzsvarotai kompozīcijai. Lokālajām3 krāsām bija otršķirīga vieta. Gleznas kompozīcija bija skaidri sadalīta plānos – priekšplānam bija jābūt brūnam, vidējam – zaļam, vistālākajam – gaiši zilam.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register