Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:970366
 
Evaluation:
Published: 19.10.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1892. gadā teātris finansiālu grūtību dēļ savu darbību spiests pārtraukt, tā pieredzi Parīzē turpina, paceļot to augstākā mākslinieciskā līmenī, Jaunrades teātris, kuru nodibina 1893. gadā Oreljēns Marī Linjē- Po. Ar Jaunrades teātri aizsākas trešais posms. Linjē- Po ir bijis aktieris, režisors, dzejnieks, gleznotājs, scenogrāfs, memuāru autors, teātra impresārijs.
Jaunrades teātris ir profesionāls teātris, te strādā pieredzējuši un talantīgi aktieri, kuru vidū ir tādas izcilas personības kā Berta Badī, Suzanna Deprē, Eduārs de Makss. Īpaša nozīme teātrī bija H. Ibsenam. Pavisam tika iestudētas deviņas Ibsena lugas, uzsverot tajās vientulības, ciešanu, metafiziskos motīvus.
Skatuviskā kompozīcija tika izprasta kā atdzīvojusies glezna. Aktuālas bija mēmās ainas, kurās aktieri uz brīdi sastinga ieklausoties Visuma mūzikā. Fons, uz kuru veidot kompozīciju, un pati kompozīcija plaknē, kura iemantoja apzīmējumu bareljefs, paralēli rampai.
Scenogrāfija atteicās no jebkādas pretenzijas radīt reālistisku vidi. Darbība varēja notikt uz apgleznota panno fona arī absolūti neitrālā vidē, ko veidoja vienkrāsainas kulises un prospekts. Lielu nozīmi iegūst gaismas. Katrai emocionālai noskaņai raksturīga sava skaņa un krāsa, ko skatuvē rada ar krāsainu gaismas filtru maiņu.
Kostīmos dominē stilizācijas princips. Iecienīts un plaši izplatīts kostīms kā vīriešiem, tā sievietēm bija antīko togu stilizēts variants pelēkā, baltā, gaišzilā krāsā.
Mūzika bija ļoti nozīmīga daļa izrādēs. Faktiski visas skatuviskās norises notiek uz muzikālā fona.
Nozīmīgāks par teksta jēdzienisko saturu kļūst aktiera balss tonis un balss skaņas augstums. Notiek eksperimenti ar dzejas pantmēra un ritma uzsvērtu akcentēšanu runas laikā. Runas stils monotons, vienmuļš. Aktieris it kā iegrimis somnambuliskā stāvoklī. Aktieru kustības tiek stilizētas pēc lugā attēlotā laikmetā populāru gleznu paraugiem, izmantojot pantomīmas elementus
19. gs. beigās naturālistiskais un simboliskais teātris kalpoja režijas teātra straujam uzplaukumam 20. gs.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,20 €
Work pack Nr. 1317352
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register