Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:125383
 
Evaluation:
Published: 20.11.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Simbolisma teātra galvenie teatrālās valodas principi ( iedibina Pols Fors, tālāk attīsta Linjē- Po): 1) skatuviskā kompozīcija tiek izprasta kā atdzīvojusies glezna, bieži parādās mēmās ainas, kur aktieri uz brīdi sastingst gleznieciskās pozās; svarīgi divi elementi- fons, uz kra veidot kompozīciju, un pati kompozīcija plaknē ( bareljefs); 2) scenogrāfijas uzdevums nav veidot reālistisku vidi; darbība var notikt uz gleznota fona, arī absolūti neitrālā vidē, ko veido vienkrāsainas kulises un prospekts; melnās kulises, uz kuru fona zūd priekšmeti, melnā tērpti aktieri, tiek sauktas par „melno kabinetu”; 3) liela nozīme ir gaismām- režisori un mākslinieki centās izstrādāt simbolisko krāsu un skaņu atbilsmju alfabētu; krāsainas gaismas maiņas ir signāls par varoņu noskaņojumu, jūtu stāvokļa maiņu. Īpaši tiek piedomāts, kā uz skatuves uz burt sapņa, vīzijas vai murga atmosfēru; 4) kostīmos dominē stilizācijas princips; iecienīts ir antīko togu stilizēts variants, dažkārt visiem uz skatuves ir vienāda pagrieziena un toņa tērpi; 5) izrāde nav iedomājama bez mūzikas; filozofiskā aspektā mūzika tiek traktēta kā signālu straume no pārpasaules; 6) aktierspēlē teksts tiek neslēpti deklamēts un virzīts uz monologu, nozīmīgāks par teksta saturu ir aktiera balss tonis un balss skaņas augstums; runas stils parasti mainās katrā ainā; varonis runā, lai ieklausītos savā iekšējā balsī, nevis partnerī, jo simbolisko varoni primāri interesē viņš pats un viņa iekšējās norises; vienlaikus var skanēt vairāki savstarpēji nesaistīti monologi ( izmanto arī A. Čehovs un vēlāk- absurdisti); kustību partitūrā raksturīgas statiskas kompozīcijas, izmantot pantonīmas elementi.
19. gs. beigās naturālistiskais un simboliskais teātris sagatavoja filozofisko un estētisko ideju bagāžu, kas kalpoja teātra režijas uzplaukumam 20. gs.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register