Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:309625
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Un vēl - māksliniekam jāapzinās, ka starp dejošanu un cilvēkmūžu nevar likt vienādības zīmi. Jāprot laikus apstāties, jo balets ir māksla jauniem cilvēkiem. Parasti pēc aiziešanas no skatuves dejotāji kļūst par skolotājiem, daži apgūst jaunas prasmes.
Vai problēma var būt skatītājs? Bez šaubām. N. Ciskaridzes skatījumā šī brīža baleta apmeklētājs nezina, kas ir romantisma stils, neiedziļinās uzveduma saturā un nespēj uztver vēstījumu. Viņaprāt, centrālais notikums nav pati baleta izrāde, bet parādīšanās sabiedrībā, jo īpaši kultūras vidē, lai radītu priekšstatu par sevi kā nobriedušu un kompetentu personību. Lielākajai daļai cilvēku teātris ir tikai vēsturisks objekts. Darbības, kas tur notiek, ir otršķirīgas.
Pēc baletdejotāja, horeogrāfa un pedagoga Jurija Grigoroviča (Юрий Николаевич Григорович) domām, mūsdienu skatītāja nostāju pret šo skatuves mākslas veidu raksturo vieglprātība, tumsonība (analfabētisms un neaudzināšana) un patērētāja attieksme, tomēr baletu grauj ne tikai aizspriedumainie un garā vājie baleta apmeklētāji, bet arī tie mākslinieki, kuri tiecas pēc vieglas peļņas un lētas popularitātes gan profesijas ietvaros, gan ārpus mākslas pasaules.
N. Ciskaridze novērojis, ka pastāv būtiska atšķirība starp rietumu un Krievijas skatītāju. Rietumos cilvēki ir jūtīgi un ļoti atkarīgi no kritiķu vērtējuma par izrādi. Tātad – slikta recenzija ir bīstama, jo tas nozīmē pustukšu zāli. Krievu auditorija nepakļaujas citu atsauksmēm, varētu pat teikt, ka ir vienaldzīgi, jo negrib lasīt to, ko domā citi. Skatītājs pats vērtē, jo saprot, ka kritiķis tāpat kā režisors cenšas būt oriģināls un reizēm mēdz izdomāt kaut ko tādu, ko neviens cits tur noteikti nesaskatītu. Cik tad kritika var būt objektīva?!
Ja uzvedums atskaņojas skatītāja dvēselē, tad tas ir mākslas darbs. Šeit gan nav runa par vienkāršu ziņkārību, ko spēj izsaukt jebkuri spilgti paņēmieni notikumu attēlošanā, bet gan par tādu skatītāja dvēselisko stāvokli, ka izgaist robeža starp darbību uz skatuves un auditoriju. Ja vari uzveduma laikā izbaudīt to, ka zālē esi tikai tu un tas, kas notiek uz skatuves, uzveduma autors ir ticis galā ar būtību – licis just un pārdzīvot.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,20 €
Work pack Nr. 1330736
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register