Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:318194
 
Evaluation:
Published: 22.12.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Pīnas Baušas biogrāfija    3
  Pīnas Baušas personība    4
  Pīnas Baušas radošā daiļrade    5
  Pīnas Baušas „aiziešana”    7
  Nobeigums    8
  Pielikums    9
  Izmantotā literatūra    11.
Extract

Nobeigums
Pīna Bauša, māksliniece, kuras kontā ir visnežēlīgāko, hiperatklātāko un brutalitātes pārsātinātāko cilvēkattiecību pētījumi 70. gadu pasaules teātra vēsturē. Ja ir sajūta, ka kāda Pīnas Baušas horeogrāfija ir paredzama, tad tā vēl nav beigusies.
Pīnas Baušas pieeja ir cita, arī viņa pēta tā saucamās cilvēka dvēseles dzelmes, tikai viņu interesē nevis destruktīvie, bet konstruktīvie aspekti – vērtīgais, ko šie cilvēki ir radījuši, īpatnējais un savdabīgais. Neļķes un melnzene. Apņemoties pastāstīt par Pīnas Baušas izrādēm, vienmēr nākas sākt no telpas. Jo no tās, tajā arī viss sākas – vienalga, vai tas būtu mīkstas kūdras klajums, ko izdangā dejotāju kājas, kā Stravinska “Svētpavasarī”, vai tā būtu sārti baltām neļķēm sadīgusi grīda kā “Neļķēs”, vai tas būtu ūdenslauks – spogulis, kurā attēls visu laiku dubultojas, lūstot uz pusēm, ūdensbaseins, kurā var laisties peldus kā “Ārijās”, vai tas būtu četrmetrīgu dzelkšņainu kaktusu tuksnesis kā “Senčos”, vai arī tā būtu vienkārši krēsliem un galdiņiem noklāta skatuve kā Cafe Müllervai “Bandoneonā”. Šīs telpas nekad nav pakārtotas dejotāju ērtībām, vēl vairāk – dažkārt vispār nav skaidrs, kur tad dejos, jo nav pat kur soli spert. Cilvēks – un tas ir visu Pīnas Baušas izrāžu vienīgais īstenais varonis – šajās telpās nereti ir eksotiskāks par mākslīgajām neļķēm, kurās viņš iebridis līdz ceļiem.
Izrādes uzbūves principi, kompozīcijas paņēmieni, atsevišķas kustības, skaļā elpa, tempa maiņas un klusuma garša - tas viss ir redzēts un zināms, un izmantots darbos, kas tapuši stipri vien pēc 1978. gada. 2008. gada novembra izrādē nav nekā veca un nekā mūsdienīga, un nekā lieka un par daudz. Labus mākslas darbus laika atšķirība neskar, bet padara tikai dārgākus.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1247884
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register