Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Postmodernisma citēšanas lāsts

     

    Essays3 Art

3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:370694
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Neizsakāmi naiva, bet savā ziņā brīnišķīga ir kāda noklausīta „mākslas” jēdziena definīcija. Māksla ir tad, kad neko nevar saprast. Postmodernisma kontekstā tas iekļaujas perfekti. Jā, postmodernisma māksla IR tad, kad neko nevar saprast. Tās ir nestabilas un zūdošas robežas starp labu gaumi un pilnīgu bezgaumību, starp realitāti un absolūtu fikciju, kam nav nekāda reāla seguma.
Tāpēc arī šeit vēlos pieminēt divus, manuprāt, lieliskus postmodernisma mākslas piemērus, kas vienlaicīgi ir pilnīgi pretstati viens otram – Baza Lūrmena lielisko dažādu kultūras laikmetu kolāžu kinofilmā „Moulin Rouge” (2001.g.) un mūsu pašu Džilindžera iestudēto A. Kamī „Kaligulu” Dailes teātrī pagājušajā sezonā.
Kas kopīgs? Abi šie darbi iekļaujas postmodernismā un apliecina tā aktualitāti. Gan Lūrmens, gan Džilindžers izmantojuši neskaitāmus mūzikas citātus, viens – sākot no Ofenbaha un beidzot ar Bītliem un Madonnu, otrs – no operu ārijām līdz brāļiem Ziemeļiem. Arī vizuālie citāti abiem režisoriem gana krāšņi. Abiem – uzsvērta teatralitāte. Un abos gadījumos gribas uzdot jautājumu – kas tas īsti ir? Ja ne ironijas klātbūtne, tad – sliktas gaumes uzvara pār veselo saprātu. Lūrmens sametis savā filmā visu, ko vien fantāzija ļāvusi – reālas vēsturiskas personas (Satī, Tulūzs-Lotreks), banālu sižetiņu ar labi zināmām beigām, populāras mīlas dziesmas, daudz kruzuļu un spīguļu, vārdusakot – ievēroti visi priekšnosacījumi, lai izveidotos šovs, no kura salduma var pat kļūt nelabi. Arī Džilindžers spēlējas ar visu, kas vien bijis pa rokai – kino atsaucēm (Grīnevejs), arhitektūru (triumfa arka – Jaunā arka Parīzē), mūziku, tikai Džilindžera izrāde ir šausmu šovs. Lai gan abiem režisoriem mērķi gana atšķirīgi, tomēr izteiksmes veids stipri līdzīgs. Un abos gadījumos – krāšņi, iespaidīgi un atmiņā paliekoši. Abos gadījumos arī ar jautājumu – kurā robežas pusē ierindot šo parādību? Kolāžas, kas spēlējas ar priekšstatiem, atsaucēm un tīriem citātiem, kolāžas, kas liek spēlēt prāta spēlītes un ieved azartā, mēģinot atrast vēl un vēl atpazīstamas lietas, un saprast, galvenais – saprast.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1133748
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register