Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:421280
 
Evaluation:
Published: 27.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Hip-hopa rašanās    3
  Gafiti vēsrure    9
  Literatūras sarakstrs    10
Extract

Ievads

Tādēļ, lai sāktu hip-hopa attīstības stāsta studēšanu, nepieciešams iepazīties ar tādu virzienu mūzikā, kā REPS, kas no pārveduma burtiski nozīmē - ritmiska dzeja (viegls sitiens ar nūju).
XX gadsimta 90.gados notika izmaiņas politikas, ekonomikas un mūsu valsts kultūras jomā. No dažādām valstīm Latvijā “atveda” to, kas bija nezinams mūsu vecākiem un mums visas dzīves laikā. Tas pats pats skar kultūru un mūziku.
Sākumā mēs aplūkosim, kā viss tas notika Amerikā - īstā Hip-hopa dzimtenē, bet pēc tam izanalizēsim, kā Hip-hopam kultūra parādījās Latvijā.

Hip-hopa rašanās

Hip-hopa stāsts, kā var atskaitīt no enciklopēdijas, iesākās 1969.gadā Dienvidu Bronkse - melns Ņujorkas geto. Tiesa, "hip-hop vārds" tad vēl nebija - DJ Bambaataa Āfrika izdomāja viņu piecus gadus vēlāk, kad kļuvušajai pieaugušākam kultūrai jau bija nepieciešams kopnosaukums. Bet 1969 cits leģendārais DJ, Kuls Herks, izdomāja citu vārdu: "b-boys" - saīsinājums no "Break boys" ir "puiši, kas danco breikus".
Jebkura subkultūra iesākas no vārda. Bitniki, hipijs, pani, rastamani, pat pagājušā gadsimta krievu nihilisti - visi apzinājās sevi ar kustību tikai pēc tam, kad mietpilsoņi narekali tos ar jebkādu aizskarošo iesauku. Tas ir dabisks rituāls - Āfrikā zīdainis neskaitās ar cilvēcisku būtni, kamēr kopiena neiekristīs viņam.
Un lūk Kuls Herks izdomāja "b-boys vārdu". Viņa orģinālais saturs bija nevainīgs, bet sabiedrība, kā vienmēr, atšifrēja savējā veidā, uztverot jaunu diskoteku ataugu kā "Bad boys" - "huligan'e". To draudzenes mietpilsoņi nokristīja "flygirls" - "graudi", uzkrītoši ģērbti ielu meitēni.
Bet aizkulises bija tādas: Kuls Herks pārkļuva Bronkā no Jamaikas - un atnesa līdzi kingstonu tradīciju ielu dēju, uz kurām DJ šķetina plates ar reggi, bet dzejnieki dzīvajā uzrēķina rečitatīvu. Bet galvenais bija nevis mūzikā, bet gan ulichnosti, šo pasākumu un dīdžeja vadošās lomas neatkarībai. Līdz tam amerikāņu DJ bija bezkrāsains algots zirgs lielos klubos un lika to, ko grib saimnieki - bet tie mīlēja balta popu. Uz Jamaikas gan DJ bija karalis, sound-sistēmas saimnieks - muzikālai studijai, ap kuru grozījās visa jaunatņu dzīve. Viņš pats apmierināja tusiņus, deva mikrofonu ielu dzejnieku rokās vai personiski aizraidīja liesmainus «rasta-ratus».

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register