Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:639711
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    2
  IEVADS    5
  BĒRNU MĀKSLINIECISKĀ ATTĪSTĪBA SEPTIŅU GADU VECUMĀ    8
1.1.  Zīmētprasmes attīstīšana 1. klasē    10
1.2.  Radošas darbības ietekme uz dažādiem attīstības aspektiem    11
2.  GRAFISKIE IZTEIKSMES LĪDZEKĻI 1.KLASES BĒRNU ZĪMĒJUMOS    15
2.1.  Līnijas apgūšana 1.klasē    16
2.1.1.  Līnijas īpašības    19
2.1.2.  Līnijas pamatvirzieni un veidi    19
2.1.3.  Līnija - dekoratīvs, rotājošs elements    21
2.2.  Svītra un svītrinājums    21
3.  PUNKTS KĀ GRAFISKĀS IZTEIKSMES LĪDZEKLIS    23
4.  MĀCĪŠANĀ IZMANTOJAMĀS MĀCĪBU METODES    27
4.1.  Uzskates metode    28
4.2.  Praktiskās metodes    30
4.3.  Mācību ekskursija    33
5.  TĒMAS ''GRAFISKIE IZTEIKSMES LĪDZEKĻI'' APROBĀCIJA ___ PAMATSKOLAS 1.KLASĒ    36
  SECINĀJUMI    41
  LITERATŪRA    44
  PIELIKUMI    47
Extract

"Mūsdienās māksla palīdz cilvēkiem veidot un sakārtot līnijas, krāsas, formas, skaņas, kustības un citas sajūtu parādības, lai izteiktu savas izjūtas un idejas. To, kas tiek radīts tagad, pētīs nākotnes antropologi.
Bērniem ir īpaša viņu pašu kultūra. Daļēji tāpēc, ka viņu lasītprasme un rakstītprasme vēl nav augsti attīstīta, viņi dabiski izvēlas citus izteiksmes veidus. Māksla viņu uzskatos ir viņu valoda. Mākslas pieredze ļauj bērniem ar roku darbības palīdzību atrast kontaktu ar savu iztēli. Roku darbība, tāpat kā domāšana, dod dziļu izpratni un zināšanas. Pieeja dažādiem mākslas veidiem ļauj bērniem saskatīt to daudzveidīgo pieredzi, ko māksla var viņiem dot" (17, 181).
Kvalitatīvai mākslinieciskai pieredzei ir liela nozīme katra bērna izglītībā. Tā veicina katra bērna savdabības attīstību, radošo attieksmi, kas ievirza pozitīvā gultnē bērna izaugsmi un attīstību sākumskolā. Šī attieksme var pāriet uz bērna dzīves citiem aspektiem, bagātinot viņu nākotni un mijiedarbību ar pārējiem bērniem.
No saskarsmes ar mākslu daudz iegūst pieaugušie un paši bērni. Kvalitatīvas mākslinieciskas nodarbības dod bērniem iespēju novērot, uzzināt un radīt, lietojot dažāda veida līdzekļus.
Lai bērni savā tēlotājdarbībā spētu maksimāli radoši atsegt objektu vizuāli uztveramo īpašību lielo daudzveidību, viņi ar grafiskajiem izteiksmes līdzekļiem jāiepazīstina jau pirmajā klasē. Bērnu zīmējumā galvenie grafiskie izteiksmes līdzekļi ir līnija, punkts un laukums. Ar to palīdzību bērni var atveidot redzēto vai iztēloto objektu formu, uzbūvi, proporcijas, telpiskās īpatnības u.c., kā arī palīdz izteikt viņu noskaņojumu, emocijas, izjūtas un asociācijas.
Pētījuma priekšmets: Grafiskie izteiksmes līdzekļi.
Pētījuma objekts: Vizuālās mākslas mācīšanas process.
Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt grafisko izteiksmes līdzekļu mācīšanu 1.klasē.
Hipotēze: Ja bērnu telotājdarbībā tiek pielietoti grafiskie izteiksmes līdzekļi, tad tas pozitīvi ietekmē bērna radošo attīstību.
Lai sasniegtu mērķi, izvirzīti uzdevumi:
1.Analizēt teorētisko literatūru par mūsdienīgām mācīšanas metodēm, par skolēnu vecumposma īpatnībām un iepazīties ar normatīvo, pedagoģisko dokumentu prasībām.
2.Analizēt grafisko izteiksmes līdzekļu veidus.
“Bērnu mākslas darbi, kas savākti gandrīz no visas pasaules, parāda, ka neatkarīgi no tā, kur viņi dzīvo, bērni sāk zīmēt vienā un tajā pašā vecumā. Tāpat kā valodu paraugu eksperti ir novērojuši, ka pirmās skaņas, kuras mazie bērni veido, ir vienādas visā pasaulē, pirmās švīkas, ko bērni zīmē, arī ir vienādas. Amerikāņu pedagoģe Roda Kelloga ir savākusi bērnu mākslas darbus no visas pasaules un atklājusi, ka bērni tajā pašā vecumā visur zīmē to pašu līdzīgā veidā, viņas pētījumi un milzīga kolekcija ir palīdzējusi saprast bērnu māksliniecisko attīstību.
Septiņgadīgie bērni pazīstama priekšmeta attēlošanai bieži izmanto vispārpieņemtus stereotipus; viņi zīmē kokus kā cukurgailīšus uz kātiņiem. Viņi organizē dzīvi ap tiem, mēģinot loģiski to izskaidrot. Bieži mājai ir divslīpju jumts, un cilvēki, kurus viņi zīmē, ir pārāk lieli, lai varētu tikt cauri. Iespējams, ka šie cilvēki ir svarīgāki nekā māja. Simbolu lietošana, lai atspoguļotu priekšstatus, ir radošas domas pazīme” (17, 183).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register